اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌گام با هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد ـ 28

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: ضعف‌های اقتصادی کشور به دلیل دوری از قرآن است

خبرگزاری فارس: آیت‌الله صافی‌گلپایگانی با اشاره به معضلات اقتصادی و اجتماعی کنونی در کشور گفت: بسیاری از ضعف‌های اقتصادی و اجتماعی به دلیل دوری از قرآن و فاصله گرفتن از معارف این کتاب الهی است.

آیت‌الله صافی‌گلپایگانی: ضعف‌های اقتصادی کشور به دلیل دوری از قرآن است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله لطف‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با دست‌اندرکاران و اعضای ستاد اجرایی و برگزاری هفتمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد مقدس، اظهار داشت: بنده از تمام اعضای ستاد برگزاری این نمایشگاه که با این اقدام خود در راستای زنده نگه داشتن فرهنگ و معارف قرآن و اسلام گام برداشتند، تقدیر و تشکر می‌کنم.

این مرجع عالی‌قدر شیعه ادامه داد: باید با برگزاری همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، مسابقات و محافل قرآنی و برگزاری دوره‌هایی چون حفظ و تلاوت قرآن کریم، اهتمام اقشار مختلف جامعه را نسبت به این مسائل و معارف قرآن کریم در جامعه زنده و پویا نگه داشت.

وی افزود: تنها راه حقیقی و اصلی تعالی و پیشرفت همه‌جانبه انسان‌ها و جوامع بشری تمسک به قرآن ‌کریم و ائمه اطهار (ع) است، هم‌چنین انسان‌ها برای کمال و تعالی باید معارف قرآن را به صورت دقیق و صحیح درک کنند.

این مرجع عالی‌قدر شیعه خاطرنشان کرد: معارف قرآن کریم معارف حقیقی است و هدایت‌های آن، هدایت‌های الهی است و ما را به سمت قله‌های تعالی و پیشرفته هدایت می کند، لذا نباید قرآن کریم که پیامبر اسلام از خود به یادگار گذاشته است را رها کنیم چرا که قطعاً رهایی سبب انحراف‌های جدی می‌شود.

وی تصریح کرد: باید همواره به قرآن، هدایت‌ها و معارف آن و هم‌چنین هدایت‌های اهل‌بیت تمسک ورزیده و از آنها بهره‌مند باشیم، جامعه قرآنی، دینی و اسلامی است که به قرآن کریم تمسک ورزیده باشد پس باید این جامعه قرآنی را در کشور حفظ کرده و معارف قرآن را در آن زنده نگه داریم.

صافی‌گلپایگانی با بیان اینکه آیات قرآن کریم روشن کننده و هدایت کننده انسان‌ها به راه پیشرفت است، تاکید کرد: این کتاب الهی از سوی خدای متعال برای انسان‌ها آمده است تا انسان‌ها را به صلح و سازش و وحدت دعوت کند و از تاریکی‌ها خارج کرده و به راه روشن و صحیح هدایت کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این مطلب که در رشته‌های مختلف الهیات و کتب آسمانی، هیچ کتابی همانند قرآن در بیان توحید و معرفت خداوند متعال سخن نگفته است، ادامه داد: مطالب قرآن همانند اخلاقیاتی که در قرآن مجید وجود دارد، انسان‌ساز است بنابراین باید آیات قرآن را مدام خواند و پیام آن را در روح خود نگاه داریم.

این استاد برجسته حوزه علمیه ادامه داد: تمام موضوعاتی چون مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی به صورت کامل و دقیق در قرآن کریم آمده است پس باید در تمام همایش‌ها، نمایشگاه‌ها، سخنرانی‌ها و غیره معارف قرآن مجید منبع اصلی ما قرار گیرد.

وی با تاکید بر این مطلب که ارتباط مستمر با قرآن ‌کریم سبب گمراه نشدن انسان‌ها می‌شود، اظهار داشت: جامعه ما راهی جز تمسک به قرآن کریم ندارد چرا که به آن محتاج هستیم و باید همواره به آن توجه ویژه داشته باشیم.

این مرجع عالی‌قدر شیعه افزود: باید همواره تمام مردم و مسئولان به ترویج معارف قرآن در جامعه بپردازند چرا که هر کمبودی که امروز احساس می‌شود به دلیل فاصله گرفتن از قرآن کریم است.

وی افزود: قرآن کریم برای هر ملتی که آن را در اختیار داشته باشد یک نعمت است پس نباید این نعمت کفران شود، امروز اگر ضعف‌های اقتصادی و اجتماعی چون روابط بین مردم و جوامع را در کشور شاهد هستیم به دلیل همین دوری و فاصله گرفتن از قرآن مجید است.

صافی‌گلپایگانی ادامه داد: اگر شاهدیم در روزنامه‌ها می‌نویسند طلاق زیاد شده است، به این خاطر است که دستورات قرآن را اجرا نمی‌کنیم و روابط زن و شوهر قرآنی نیست.

این مرجع عالی‌قدر شیعه افزود: اگر روابط قرآنی بود که این همه سکه و طلا را شرط نمی‌گذاشتند، اینها همه ناشی از ترویج فرهنگ غرب‌گرایی در جامعه است چرا که این غرب‌گرایی‌ها بنیان خانواده را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه امروز دیگر مرد و زن در خانواده فرهنگ اسلامی ندارند، خاطرنشان کرد: اگر آیات قرآن در یک جامعه نباشد، آن جامعه به سمت فساد می‌رود، اگر نجات، رستگاری، استقلال، قدرت و علم می‌خواهیم باید به سمت قرآن برویم.

این مرجع عالی‌قدر شیعه در ادامه آیات قرآن را معانی فطرت انسان‌ها دانست و تصریح کرد: امروز هر فردی قرآن را قرائت می‌کند و آن را درک کند، بدنش می‌لرزد، به ویژه آیاتی که انسان‌ها را نسبت به معصیت منع و او را تهدید می‌کند یا اوضاع دنیا و قیامت را تشریح می‌کند، در همین راستا ما باید هر چقدر می‌توانیم نه تنها خودمان، بلکه نهادها، جامعه و دانشگاه‌ها را با قرآن آشنا کنیم، حوزه‌های علمیه هم در درجه اول باید با قرآن در ارتباط باشند، دولت و مجلس را هم باید با قرآن بسازیم.

صافی‌گلپایگانی در خاتمه با بیان اینکه جامعه قرآنی جامعه‌ای ملکوتی و وحیانی است، تاکید کرد: مسئولان برگزاری نمایشگاه‌های قرآن توجه داشته باشند که کسانی که می‌خواهند مردم را به قرآن دعوت کنند، باید اول خودشان را نسبت به قرآن بسنجند.

انتهای پیام/ح10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول