اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاری بین‌المللی قرآن کریم استان مرکزی:

دلیل خلأهای موجود در زندگی فاصله گرفتن از قرآن است

خبرگزاری فارس: قاری بین‌المللی قرآن کریم استان مرکزی گفت: خلأ موجود در زندگی امروزی و احساس پوچی به دلیل فاصله گرفتن از تعالیم روح‌بخش قرآن کریم است که باید با یک کار کارشناسی این خلأ را در بین افراد جامعه پر کرد.

دلیل خلأهای موجود در زندگی فاصله گرفتن از قرآن است

عقیل فتحعلیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: با توجه به اینکه قرآن منشور زندگی بشریت است، پیروی از این کتاب آسمانی سعادت انسان‌ها را به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: انسان‌ها اگر می‌خواهند در زندگی به سمت صلاح و رستگاری بروند باید دستورات قرآن را در تمامی شئونات زندگی مدنظر قرار دهند.

مدیر عامل مؤسسه قرآنی تسنیم نور استان مرکزی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه فراگیری قرآن گفت: مقام معظم رهبری از منظر قرآن‌پژوهشی بیاناتشان را مطرح می‌کنند و به درستی می‌دانند که اگر ملت ایران به ویژه نسل جوان به سمت قرآن حرکت کنند آینده خود و جامعه‌شان را تضمین کرده‌اند.

فتحعلیان پیرامون راهکارهای لازم برای تحقق بخشیدن به فرامین رهبری بیان داشت: از جمله راه‌های عینیت بخشیدن به فرامین مقام معظم رهبری در زمینه فراگیری قرآن ایجاد مراکز متعدد یادگیری و حفظ قرآن با عنایت به مفاهیم بلند آن و روشنگری در جامعه از سوی تمامی دستگاه‌های مرتبط در صحنه قرآنی است که در این زمینه نقش آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه تاثیرگذار غیر قابل انکار است.

وی افزود: از آنجا که خانواده ابتدایی‌ترین و اصلی‌ترین پایگاه تربیتی است باید در گام نخست خانواده‌ها را نسبت به این مهم آشنا کرد چرا که خانواده به عنوان نخستین مرکز الگوسازی از اهمیت بالایی برخوردار است.

قاری بین‌المللی قرآن کریم استان مرکزی با اشاره به کمرنگ بودن انس برخی از افراد با قرآن کریم بیان داشت: یکی از مهم‌ترین دلایلی که  قرائت قرآن در بین مردم کمرنگ شده توجه افراطی به سایر زبان‌ها و مشکل قلمداد کردن زبان عربی به ویژه در بین دانش‌آموزان و دانشجویان است.

وی با بیان اینکه مشکل قلمداد کردن زبان عربی به ویژه در بین دانش‌آموزان و دانشجویان یکی از دلایل کمرنگ بودن انس با قرآن است اظهار داشت: متاسفانه حلاوت و شیرینی زبان عربی به طرز صحیح آموزش داده نشده و از طرفی در مقاطعی از زمان‌های گذشته آموزش قرآن در مدارس مغفول واقع شده که این موجب دور ماندن جوانان از قرآن کریم شده است.

قاری ممتاز و مطرح استان مرکزی گفت: آموزش جذاب زبان عربی، پرداختن به اهمیت فصاحت و بلاغت و واژه‌شناسی قرآن، توجه به مفاهیم بلند قرآنی در جهت سعادت بشری، استفاده از تفاسیر ساده و روان و سهل‌الفهم در سطح عمومی جامعه و بها دادن به قرآن‌آموزان در تمامی سطوح جامعه و تشویق و تکریم از خادمان قرآنی از راه‌های ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیر عامل مؤسسه قرآنی تسنیم نور استان مرکزی تاکید کرد: چون قرآن به عنوان اسوه و الگوی سایر کتب آسمانی و آیینه تابناک سعادت بشری مطرح است، قاریان و حافظان قرآن خود نیز باید الگوهای جامع در راستای ترویج و بسط فرهنگ قرآنی باشند که این مهم با رفتار عملی آن‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول