اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل:

بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشور در اردبیل احداث می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل گفت: قرار است سه ساختمان مرکزی با زیربنای 5 هزار متر مربع به عنوان بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشور احداث شود.

بزرگ‌ترین مرکز قرآنی کشور در اردبیل احداث می‌شود

محمود صفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: این مجموعه‌های عظیم قرآنی در میدان باکری اردبیل و دو باب در کارشناسان در مجموع به مساحت 10 هزار متر مربع احداث می‌شود.

صفری در ادامه از تغییر رویه صدور مجوز برای دارالقرآن‌ها از نیروی انتظامی به فرهنگ و ارشاد خبر داد و گفت: آنچه که در استان مغفول مانده موضوع رایگان بودن هزینه آب، برق و گاز مساجد و دارالقرآن‌هاست که متولیان این حوزه به قوانین گردن ننهاده و مدعی هستند بخشنامه‌ای در این زمینه به دست آنها نرسیده است.

رئیس دارالقرآن کریم استان اردبیل بیان داشت: امکان ندارد بخشنامه ابلاغ شده کشوری بر اساس قوانین مصوب مجلس به دست دستگاه‌های خدمات‌رسان نرسیده باشد که از مقام عالی استان انتظار داریم در این زمینه توصیه‌های لازم را به دستگاه‌های خدمات‌رسان داشته باشند.

این مسئول افزود: با هدف تجمیع و متشکل شدن فعالیت‌های قرآنی در استان و هدف‌گذاری‌های درست، شورای عالی قرآن زیر نظر شورای فرهنگ عمومی و به ریاست نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل شکل گرفته و جلسات آن برگزار می‌شود.

صفری بیان داشت: در این شورا سعی می‌شود منشور قرآنی با هدف توسعه همه جانبه قرآن تدوین و طراحی شود تا کارها با یک روند رو به جلو مواجه شود.

رئیس دارالقرآن استان اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد: در حوزه مفاهیم قرآنی امسال به یک انقلاب عظیم دست زده‌ایم به طوری که تلاش ‌می‌کنیم برنامه آموزشی مفاهیم قران را گسترده‌تر از هر زمان دیگر کنیم.

این مسئول در پایان اظهار داشت: امسال همزمان با مسابقات متعدد قرآنی در رشته مفاهیم آزمونی را با محوریت کتاب سجلی علامه محقق برگزار کردیم که در آزمون جلد اول آن بیش از 2 هزار نفر شرکت کردند.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول