اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هم‌گام با هفتمین ‌نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت ـ27

غفاری: سردمدار اصلی حوادث سوریه آمریکا است

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی گفت: حوادث سوریه از بیرون این کشور یعنی قطر، عربستان، ترکیه و آمریکا هدایت می‌شود و سردمدار اصلی این حوادث آمریکا است.

غفاری: سردمدار اصلی حوادث سوریه آمریکا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمد غفاری ظهر امروز در همایش قرآنی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان‌رضوی که در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد و با حضور جمعی از قاریان قرآن خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار کرد: بیداری اسلامی شکل گرفته در منطقه و هم‌چنین موقعیت سوریه اکنون در شرایط حساسی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: دو نظریه در مورد بیداری اسلامی و موقعیت حساس سوریه وجود دارد، نخستین نظریه این است که حادثه‌هایی که در مصر، یمن، بحرین، لیبی و سایر کشورها اتفاق افتاده است یک پروژه آمریکایی است و با شرایط فعلی جهان منافع آمریکا تامین نمی‌شود این بدان معنا است که آنها به دنبال تغییر رژیم در منطقه هستند چرا که این تغییر حکومت‌ها سبب حفظ منافع آمریکا می‌شود.

غفاری در بیان نظریه دوم گفت: نظریه بعدی این است که این یک پرسأ یک بیداری اسلامی است که منشا آن جمهوری اسلامی ایران است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه در مورد نظریه اولی نیز چهار نظریه دیگر وجود دارد، افزود: نظریه نخست این است که این انقلاب مردمی است یعنی احزاب و گرو‌ه‌ها بعد از مردم حضور دارند و نظریه دوم اینکه این انقلاب دینی است و مردم با الله‌اکبر و کفن‌پوشان و از مسجد پا به عرصه می‌گذارند و شعار می‌دهند، نظریه بعدی هم این است که این انقلاب ضد آمریکایی و ضد استکباری است و درباره نظریه چهارم می‌توان گفت که همه این انقلاب‌ها علیه رژیم صهیونیستی است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی با بیان اینکه آنچه در سوریه اتفاق می‌افتد یک پرسه اسلامی نیست، گفت: اتفاقی که در سوریه هم اکنون روی داده است یک انقلاب مردمی نیست و رهبری آن در بیرون از سوریه یعنی قطر، عربستان، ترکیه و آمریکا وجود دارد و فرمانده اصلی آن کلینتون است.

وی در ادامه اتفاقات رخ داده در سوریه را یک پروژه آمریکایی دانست و افزود: آنچه در بحرین، عربستان، یمن، تونس اتفاق افتاد یک پرسه انقلابی است و متفاوت است با آنچه در سوریه در حال وقوع است.

غفاری در ادامه تصریح کرد: شیوه این انقلاب شیوه انقلاب اسلامی نیست مثلاً در انقلاب مردمی ما مردم شهرهای مختلف مانند تبریز، قم، مشهد، تهران و غیره تظاهرات کردند و توانستند سبب سقوط آن رژیم شوند اما در سوریه یک درگیری مسلحانه است یعنی با رژیم و ارتش می‌جنگند. 

غفاری گفت: نظریه اتفاقات سوریه در سال 82 و در آمریکا شکل گرفت و قرار شد به محض سقوط صدام به ایران حمله کنند اما براساس نظرات برخی از سرمداران این پروژه، گفته شد اول به سوریه حمله کنید تا خود به خود بحث لبنان و فلسطین تمام شود و بعد از آن به ایران می‌رویم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: سوریه کانون وصل مقاومت داخل فلسطین با لبنان از یک طرف و از طرف دیگر با ایران بوده است و در چند سال اخیر از لحاظ ارتش و نیروی زمینی بسیار پیشرفت کرده و توانسته ارتفاعات جولان را بگیرد.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول