اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز مشاوره ناجای همدان:

سرمایه معنوی حاکم بر خانواده‌ها سلامت جامعه را تضمین می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان گفت: سرمایه معنوی حاکم بر خانواده‌ها در جامعه مدرن سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

سرمایه معنوی حاکم بر خانواده‌ها سلامت جامعه را تضمین می‌کند

علی‌احمد نادری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: امروزه با وجود توسعه و گستردگی تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات گریزی از شکل‌گیری سونامی اجتماعی در جهان نیست.

وی با بیان خسارت‌هایی که این سونامی اجتماعی بر جامعه بشری وارد می‌کند، عنوان کرد: همچنان که در جامعه شاهد هستیم بسیاری از این سونامی‌ها (جنبش‌های اجتماعی) و مکاتب خلق شده به تاریخ پیوسته‌اند و تعدادی از مکاتب جدید هم در حال شکل‌گیری و طراحی هستند.

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان در ادامه افزود: جامعه‌ای که در میان شکل‌گیری و طراحی مکاتب مختلف ارزش‌های نگه‌دارنده و کنترل‌کننده و نیز عرف و اعتقادات قوی داشته باشد در مقابل مدرنیته و هر جنبش دیگری نه تنها مقاومت بلکه غلبه می‌کند و مدرنیته را همچون اسب سرکشی رام و در خدمت اهداف عالیه خود به کار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مدرنیته در جوامع امروز همچون اسب سرکشی است که اگر رام نشود به خودی خود ویران‌کننده همه زیرساختارهای اجتماعی خواهد بود اما اگر این اسب سرکش رام و مهار شود و ما بتوانیم متناسب با میل و خواست خود و شرایط و ارزش‌های متناسب جامعه از آن استفاده کنیم نه تنها مخرب نیست بلکه مکمل نیز است.

نادری در ادامه یادآور شد: یکی از نهاد‌های تأثیرپذیر از مدرنیته خانواده است که میزان تأثیرپذیری و نقش سازندگی آن به عنوان پایه و ستون جامعه‌ی بشری بر کسی پوشیده نیست و لازم است بدانید جوهره‌ی اصلی شخصیت انسان در دل خانواده شکل می‌گیرد.

رئیس مرکز مشاوره نیروی انتظامی استان همدان با تاکید بر سرمایه معنوی که پایه ارز‌ش‌های خانواده است، عنوان کرد: این روند معنوی که از آن با نام سرمایه معنوی یاد می‌شود حاکم بر خانواده‌ای است که ارزش‌های آن خانواده را می‌سازد و آینده اعضای آن را تضمین می‌کند چرا که اگر فرد خمیر مایه درستی نداشته باشد در زندگی اجتماعی موفق عمل نخواهد کرد.

وی با بیان نقش خانواده در کشور ما اظهار داشت: بنیان خانواده در کشور ایران در زیر پرچم مذهب و اعتقادات اسلامی و همچنین در سایه شرافت، پاکی و صداقت ایرانی همچون نگین در دنیا می‌درخشد و با وجود نگهدارند‌ه‌های ارزشی کمترین تأثیر را از مدرنیته داشته است.

نادری خاطرنشان کرد: تعدادی از افراد سنت را به معنای کهنگی و پوسیدگی و مدرنیته را به معنای روشنگری می‌دانند در حالی که این طور نیست، سنت به معنای ارزش‌ها، اعتقادات و باور‌های حاکم بر یک جامعه است که بخش اعظمی از فرهنگ هر جامعه را شامل می‌شود و مدرنیته نیز مترادف صنعت، تکنولوژی و گسترش اطلاعات است.

وی در پایان سخنانش در خصوص برخورد با مدرنیته در جامعه‌ اسلامی گفت: مدرنیته برای ما تنها حکم ابزاری خواهد داشت که با مدیریت صحیح آن باید بتوانیم سنت‌ها، ارزش‌ها و اعتقادات معنوی خود را زیبنده‌تر کنیم و گرنه در دست گرفتن این تیغ دو لبه بدون شناخت و توجه به جنبه‌های مختلف آن برنده و نابودکننده خواهد بود.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول