اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان خبر داد

پنج اثر از اصفهان برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شد

خبرگزاری فارس: مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان از پذیرفته شدن پنج اثر از میان هشت نمایشنامه معرفی شده برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای تئاتر ماه خبر داد.

پنج اثر از اصفهان برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شد

علیرضا قدسیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در بخش صحنه‌ای نمایشنامه‌های «هفتمین روز آرامش زمین» به کارگردانی محسن عرب‌زاده، «المیرا» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی جعفری، «تنگ‌های خالی» به نویسندگی زهره مولوی و کارگردانی پویان عطایی به این جشنواره معرفی شدند.

وی افزود: هم‌چنین در بخش خیابانی تئاتر «ساخت ایران» به نویسندگی و کارگردانی پویان عطایی، «منم مصیب» به نویسندگی و کارگردانی کوروش نیک‌پیام و « منم گودرز» به نویسندگی مائده وحید و کارگردانی احسان جانمی و در بخش کودک و نوجوان نیز نمایش «افسانه‌های لقمان» نوشته داوود کیانیان و کارگردانی محمدرضا وزیری‌فرد و «قصه ما بچه‌ها» به کارگردانی کوروش نیک‌پیام به این جشنواره فرستاده شد.

مدیر خانه تئاتر حوزه هنری اصفهان با اشاره به اینکه سطح کیفی کارهای ارائه شده به جشنواره مناسب بود، تصریح کرد: از میان این آثار نمایشنامه «افسانه‌های لقمان» در بخش کودک و نوجوان، طرح نمایش خیابانی «ساخت ایران» و هر چهار نمایش بخش صحنه‌ای توسط داوران تهرانی برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شدند.

وی با بیان اینکه تمامی نمایش‌های یاد شده از سوی واحد هنرهای نمایشی حوزه هنری استان اصفهان تولید می‌شود، تاکید کرد: تمرین‌های این نمایشنامه‌ها از سه هفته قبل در کارگاه نمایش حوزه هنری اصفهان آغاز شده و تا اواخر مردادماه ادامه دارد.

به گزارش فارس، نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» با رویکردی جدید، توجه خاص به تئاتر شهرستان و مبتنی بر تولید از تاریخ 21 تا 30 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

گفتنی است مرکز هنرهای نمایشی با گروه‌های برگزیده استانی که در مرحله پایانی جشنواره تئاتر ماه حائز رتبه‌های اول تا سوم شوند برای اجرای عموم در تهران قرارداد منعقد می‌کند و سایر آثار نیز علاوه بر اجرا در استان‌های مربوطه به تشخیص کارشناسان مرکز مربوطه، امکان اجرا در یکی از سالن‌های حوزه هنری را دارند.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول