اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس و منتقد حوزه فرهنگ و هنر

بازنگری جامع به 30 دوره قبل در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

خبرگزاری فارس: کارشناس و منتقد حوزه فرهنگ و هنر گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به عنوان نقطه عطف جریان تئاتر هنوز جای کار دارد و مسئولان در جهت معرفی تئاتر ملی ما باید بیشتر تلاش کنند.

بازنگری جامع به 30 دوره قبل در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

حامد هوشیاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران گفت: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر برای اهالی تئاتر از مهم‌ترین رویدادهای دراماتیک کشور به شمار می‌رود که می‌تواند برای رشد مسیر هنر در کشور و ارتقای آن میان نسل‌ها موثر باشد.

کارشناس و منتقد حوزه فرهنگ و هنر با اشاره به نقش مهم هنر در جامعه، بیان کرد: برگزاری سی‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، فرصت مغتنمی برای بهتر شدن خلاء بین نسل‌ها‌ی جوان و پیشکسوت اهل هنر محسوب می‌شود، بنابراین اساسی‌ترین رسالت هنر ایجاد معرفت در هنرمند و مخاطبان هنر است.

وی در ادامه تصریح کرد: تئاتر از جمله بسترها و سازوکارهای مؤثر در شناسایی مؤلفه‏های فرهنگی برای تقویت و تحکیم پیوند ملت‏ها به شمار می‌آید؛ در این زمینه به دلیل مشترکات دینی، آئینی و آرمانی کشورمان با بسیاری از کشورها و ضرورت همگرایی و تعامل، بی‌تردید جریانات فرهنگی و هنری در این عرصه می‌توانند نقش مؤثر و تأثیرگذاری در جهت‌بخشی این گام مهم ایفا کنند و در این راه برگزاری سی ‌و ‌یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر که با پایان سه دهه از تجربه برگزاری آن، که از سال 1361 به شکل سراسری آغاز شد و در سال 1377 در هفدهمین دوره خود به شکل رسمی بین‌المللی و جدی‌تر ارائه شد.  

حامد هوشیاری ضمن بیان جهانی بودن جشنواره فجر عنوان کرد: اکنون که 15 سال از بین‌المللی شدن این جشنواره می‌گذرد و به سی‌و‌یکمین دوره برگزاری خود می‌رسد، لازم است با یک بازنگری به مسیر پیموده خود به استقبال تازه شدن برود زیرا هر تغییری شکلی از نو شدن است.

کارشناس و منتقد حوزه فرهنگ و هنر در ادامه خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به‌عنوان نقطه عطف جریان تئاتر هنوز جای کار دارد و مسئولان در جهت معرفی تئاتر ملی ما باید بیشتر تلاش کنند، باید نسل جوان را که از تئاتر فاصله گرفته‌اند با هنرمندان تئاتر که جریان زندگی ناچار آن‌ها را از داشته‌های غنی فرهنگی، ملی و بومی تئاتر دور کرده، آشنا سازیم.

وی عنوان کرد: تئاتر نیاز به رشد دارد و باید در زمان رشد کند تا ارتقای تئاتر کشور از نظر محتوا و مضمون حاصل شود و بتواند بنا به ضرورت پاسخگوی نیازهای جامعه و هنر باشد.

حامد هوشیاری با تاکید بر رسالت والای هنر افزود: اثر هنری، صرف ایجاد زیبایی خلق نمی‌شود و هدفی بسیار بالاتر دارد و در این مسیر، داوری آثار کاری بسیار دشوار است. چراکه دید هنرمندان بسیار حساس بوده و اگر داوران، آثار نامطلوبی را برای حضور در جشنواره انتخاب کنند، چشم‌ها به دیدن آثار عادت کرده و هنر اصیل از مسیر اصلی خود دور می‌شود. 

کارشناس و منتقد حوزه فرهنگ و هنر در پایان گفت: جوایز، تنها انگیزه شرکت هنرمندان در جشنواره‌ها نشود، چرا که در این صورت هنرمند و همچنین مسیر هنر به ایستایی رسیده و پویایی لازم برای خلق اثر هنری ماندگار را از دست می‌دهد. 

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول