اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با موضوع تولید ملی

نمایش خیابانی «ساخت ایران» به جشنواره تئاتر ماه راه یافت

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر از راه‌یابی تئاتر «ساخت ایران» با موضوع تولید ملی به ‌عنوان تنها تئاتر خیابانی راه‌ یافته به جشنواره تئاتر ماه خبر داد.

نمایش خیابانی «ساخت ایران» به جشنواره تئاتر ماه راه یافت

پویان عطایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره نمایش خیابانی «ساخت ایران» ، اظهار کرد: داستان این تئاتر درباره پسر بچه‌ای است که به دنبال کار می‌گردد و هیچ کس از او حمایت نمی‌کند.

وی افزود: او وارد جمعیت می‌شود و از آنها برای تولید سازی که به صورت دستی ساخته است کمک می‌طلبد و در نهایت موفق می‌شود به کمک آنها این ساز را تولید کند.

این کارگردان تئاتر درباره عوامل این نمایش نیز گفت: این کار دارای تنها سه بازیگر است که امین پناهی و پویان عطایی از جمله آنها هستند و بازیگر سوم در آینده انتخاب می‌شود.

وی با اشاره به خلاقیت به کار رفته در این نمایش، تصریح کرد: تماشاچیان در اجرای این نمایش دخیل هستند و به دلیل حضور بازیگر در میان مردم، تماشاچیان به قدری با داستان درگیر می‌شوند که تصور می‌کنند قضیه واقعی است و حتی ممکن است برای کمک به پسر بچه دست به جیب شوند.

عطایی با بیان اینکه 10 سال است که کارگردانی تئاترهای خیابانی را برعهده دارد، گفت: تعداد تئاترهای خیابانی که کارگردانی کرده‌ام بیش از تئاترهای صحنه‌ای است، چرا که به دلیل کمبود سالن اجرا پلاتوی تخصصی برای تمرین تئاتر وجود ندارد.

وی درباره برگزیدگان این جشنواره تاکید کرد: مرکز هنرهای نمایشی با گروه‌های برگزیده استانی که در مرحله پایانی جشنواره تئاتر ماه حائز رتبه‌های اول تا سوم شوند برای اجرای عموم در تهران قرارداد منعقد می‌کند و سایر آثار نیز علاوه بر اجرا در استان‌های مربوطه، به تشخیص کارشناسان مرکز مربوطه، امکان اجرا در یکی از سالن‌های حوزه هنری را دارند.

به گزارش فارس از اصفهان نمایشنامه‌‌های «هفتمین روز آرامش زمین» به کارگردانی محسن عرب‌زاده، «المیرا» به نویسندگی و کارگردانی مصطفی جعفری، «تنگ‌های خالی» به نویسندگی زهره مولوی و کارگردانی پویان عطایی در بخش صحنه‌ای و نمایشنامه «افسانه‌های لقمان» در بخش کودک و نوجوان برای شرکت در جشنواره تئاتر ماه پذیرفته شدند.

همایش منطقه‌ای تئاتر ماه از 20 تا 23 شهریور در اصفهان و نهمین جشنواره سراسری تئاتر ماه با شعار «معنویت، اندیشه و هنر» با رویکردی جدید، توجه خاص به تئاتر شهرستان و مبتنی بر تولید از تاریخ 21 تا 30 مهرماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول