اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هنرسرای خورشید

تئاتر «افسانه نصفه نیمه» ویژه نوجوانان روی صحنه رفت

خبرگزاری فارس: یک کارگردان تئاتر از به صحنه رفتن تئاتر «افسانه نصفه نیمه» ویژه نوجوانان در هنرسرای خورشید خبر داد.

تئاتر «افسانه نصفه نیمه» ویژه نوجوانان روی صحنه رفت

محمدرضا حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره داستان این نمایش اظهار کرد: شاه شهر آفتاب بچه‌دار نمی‌شود و رمالان، جادوگران و بزرگان شهر را فرا می‌خواند تا راهی برای این مشکل پیدا کنند.

وی افزود: جادوگر سیاه که کلاغی بر روی دوش دارد معتقد است راهی برای رفع این مشکل وجود ندارد، اما جادوگر سپید که یک طوطی بر روی دوش دارد برای رفع این مشکل یک سیب جادویی به پادشاه می‌دهد تا نیمی از آن را خود و نیم دیگر را همسرش بخورد.

این کارگردان تئاتر درباره ادامه داستان گفت: جادوگر سیاه کلاغ خود را می‌فرستد تا زمانی که شاه می‌خواهد نیمه دیگر سیب را بخورد آن را برباید که این موضوع سبب می‌شود کودک آنها نصف ‌شود.

وی ادامه داد: شاه کودک را نمی‌پذیرد و وی در انزوای زندگی خود تنها در کتابخانه قصر کتاب می‌خواند که به افزایش علم او کمک شایانی می‌کند.

حسنی تصریح کرد: پس از مدتی پادشاه برای اینکه کودک بتواند مقام شاهزادگی را به دست آورد شرطی برای وی می‌گذارد که بتواند دل دختر شهر مهتاب را که ستاره نام دارد و به علت اینکه جادوگر سیاه خنده‌اش را دزدیده است دیگر نمی‌خندد، به دست آورد.

وی اضافه کرد: در راه بچه به دو فیلسوف، دو پهلوان، یک عاشق کوهکن و اوستا مبارک برای رفع مشکلشان کمک می‌کند و از هر کدام پندی یا وسیله‌ای دریافت می‌کند که در راه به دست آوردن لبخند ستاره و شاهزاده شدن این پندها به او کمک می‌کند.

این کارگردان تئاتر تاکید کرد: با اجرای این نمایش این مفهوم را القا کرده‌ایم که هر انسانی که به دنیا می‌آید نصفه است و برای طی کردن مراحل تکامل باید پلکان محبت، پهلوانی، علم، عشق و موارد دیگر را طی کند و این راه تا پایان عمر وی ادامه دارد.

وی با بیان اینکه این تئاتر تلفیقی از بازیگران زنده و انواعی از عروسک مانند سایه‌ای، ماریونت، بون راکو و تن‌پوش است، گفت: عباس جلیل‌زاده، افشین ترمه‌باف، مریم ابوطالبی، نعیمه مهدویان، آرزو حق‌شناس، فرزانه محبوبی، سیدمحسن شریفیان، سیدحسین رضایی و بهاره شایان‌فر به عنوان عروسک‌گردان و بازیگر در این نمایش فعالیت می‌کنند و لیلا قربانی نیز نقش راوی را برعهده دارد.

حسنی ادامه داد: در این تئاتر دستیار کارگردان نیلوفر نصر، منشی صحنه سیدمحسن رضایی و مدیر صحنه بهاره شایان‌فر هستند و نویسندگی و کارگردانی آن را محمدرضا حسنی برعهده دارد.

به گزارش فارس، تئاتر «افسانه نصفه نیمه» که برگرفته از داستان‌های اصیل ایرانی است تا دوم مردادماه در هنرسرای خورشید واقع در خیابان کاوه، پل چمران، جنب شهرداری منطقه هفت اجرا می‌شود.

انتهای پیام/و20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول