اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر‌کل ارشاد کرمان خبر داد

حمایت فرهنگی از مؤسسه‌های خیریه کرمان

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان در بازدید از مؤسسه خیریه بیماران خاص ثامن‌الحجج (ع) کرمان بر حمایت فرهنگی از مؤسسه‌های خیریه تأکید کرد.

حمایت فرهنگی از مؤسسه‌های خیریه کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، احمد سعیدی ‌در بازدید از‌ بخش‌های مختلف مؤسسه خیریه بیماران خاص ثامن‌الحجج (ع) کرمان اظهار داشت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تفاهم‌نامه‌هایی را در بخش فرهنگی با مؤسسه خیریه ثامن‌الحجج (ع) امضا می‌کند و از فعالیت‌های فرهنگی این مؤسسه خیریه حمایت کرده و همچنین تجهیز کتابخانه این مؤسسه خیریه را بر عهده می‌گیرد.

وی ابراز داشت: مؤسسه خیریه بیماران خاص ثامن‌الحجج (ع)‌ استان کرمان از نظر فرهنگی از جایگاه خوبی برخوردار است.

سعیدی افزود: براساس سیاست‌های دولت فعالیت‌های فرهنگی باید در حوزه مردمی رقم بخورد و کمک به نقش آفرینان فرهنگ وظیفه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی عنوان کرد: مؤسسه خیریه بیماران خاص کرمان در کنار همه خدمات خوب درمانی و دارویی به خدمات فرهنگی مانند کتابخانه، سالن مطالعه و فضاهای ورزشی نیز توجه ویژه داشته است.

وی گفت: کتابخانه این مؤسسه به دلیل اقبال بیماران از آن شاید بر بسیاری از کتابخانه‌های دیگر استان ارجحیت داشته باشد.

مدیر‌کل ارشاد کرمان با ابراز تحیر از فعالیت‌های مؤسسه خیریه بیماران خاص ثامن‌الحجج (ع) گفت: امکانات و خدمات موجود در این مؤسسه منحصر به فرد است.

سعیدی‌ با اشاره به اینکه به ندرت این خدمات به بیماران خاص در کشور به صورت یک‌جا و مجتمع ارائه می‌شود، تصریح کرد: این در حالی است که در این مؤسسه خدمات دارویی، درمانی، فرهنگی، ورزشی، اقامتی و ... در ابعاد مختلف به بیماران عرضه می‌شود.

وی به آزمایشگاه ژنتیک، بخش ناباروری، بانک خون بند ناف و سلول‌های بنیادین به عنوان یکی از نیازهای استان کرمان و کشور اشاره کرد و گفت: قبل از ارائه این خدمات در مؤسسه خیریه بیماران خاص، بیماران برای آزمایش‌های ژنتیک مجبور به طی مسافت‌های طولانی و متحمل شدن مخارج زیاد می‌شدند.

سعیدی تصریح کرد: این مجموعه گام‌های بلندی را در بخش‌های آزمایشگاهی، ژنتیک درمانی، دارویی و فرهنگی برداشته است.

وی افزود: مؤسسه خیریه بیماران خاص ثامن‌الحجج (ع) با اقدامات پیشگیرانه، درمانی، دارویی، فرهنگی و ورزشی برای سلامت آتیه جامعه نقش‌آفرین است.

سعیدی جلوگیری از به دنیا آمدن نوزادان ناقص توسط علم ژنتیک را یکی از اقدامات مهم این مؤسسه خیریه ذکر کرد و گفت: خداوند اجر و پاداش مؤسسان، خیران و دست‌اندرکاران این مؤسسه خیریه را با این فکر وسیع، وسعت دید و توجه خاص به بیماران خاص و سخت درمان می‌کند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول