اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس:

زیرساخت‌های فرهنگی فارس مناسب نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس گفت: زیرساخت‌های فرهنگی موجود درخور سومین حرم اهل بیت (ع) و شهر سعدی و حافظ نیست.

زیرساخت‌های فرهنگی فارس مناسب نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، کمال فیروزآبادی در آیین تودیع و معارفه مدیرکل پیشین و جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار داشت: با وجود تلاش‌های فراوانی که در دوره مدیران قبلی ارشاد انجام شده، هنوز نیاز است که در برخی زمینه‌ها کارهای بسیاری انجام شود.

وی برای این گفته خود چنین مصداق آورد که کلنگ تالار بزرگ مهر شیراز به زمین زده شده است و برای کامل‌شدن آن باید مدیرکل جدید پیگیری دقیقی داشته باشد.

فیروزآبادی اضافه کرد: امام علی (ع) در لحظات پایان عمر خود در کنار تقوی تنها توصیه‌ای که به فرزندان خود می‌کند داشتن نظم در امور و نظام‌مندی است.

معاون استاندار فارس نظام‌مندی در امور را معادل سیستماتیک‌بودن فعالیت‌ها توصیف و اضافه کرد: کشورهای غربی در اکثر امور سیستماتیک جلو می‌روند اما در یک نقطه ضعف دارند که آن فرهنگ و معنویت است.

وی ادامه داد: این نقطه اختلاف نظر ما با آنهاست چراکه ما فرهنگ را زیربنای تمام مسائل می‌دانیم و غربیان آن را روبنای اقتصاد تصور می‌کنند.

فیروزآبادی پیشرفت کشورهایی مانند ژاپن، کره جنوبی و ایتالیا را به سبب فرهنگ کار، تلاش، اعتماد و مشارکت دانست و بنابر همین اصل کار فرهنگی را زیربنای فعالیت توسعه‌ای ماندگار برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار فارس خاطرنشان کرد: عالیشوندی در این چند ماهی که در کسوت مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان قرار داشت زحمت بسیاری کشید و با توجه به تحصیلات مرتبط وی با امور هنری توانست تاثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: استاندار فارس مراتب قدردانی خود از این مدیر زحمتکش را ابراز کرد و البته مدیرکل جدید نیز بنا به قول همکاران فرمانداری شخصیتی فرهنگی است.

فیروزآبادی اضافه کرد: هر کس که در مصدر کار اجرایی قرار گیرد به ارزش کار فرهنگی بیشتر پی می‌برد و یقین می‌کند که برای به ثمر نشستن هر کار ریشه‌ای باید مولفه‌های فرهنگی را در نظر گرفت چنانکه در بسیاری از موارد پیشبرد مسائل عمرانی در یک منطقه‌ رابطه مستقیم با فرهنگ مردم آن منطقه دارد.

وی در ادامه تعامل، همدلی و همکاری بین مسئولان را سبب‌ساز پیشرفت کارها دانست و از تمام آنان در اداره فرهنگ و ارشاد و سایر ادارات خواست همان‌طور که با مدیرکل سابق ارشاد همکاری داشتند، مدیرکل جدید نیز را در ارتقای فعالیت‌های فرهنگی استان یاری کنند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: توقع مردم فارس از هنرمندان گرفته تا اهالی علم و ادب این است که انتظارات حداقلی آنها در زمینه تامین و احداث سالن محقق شود.

ضرغام صادقی اضافه کرد: اسلام بهترین فرهنگ و بزرگ‌ترین ارشاد جوامع را در خود جمع کرده و با تامل در قرآن و نهج‌البلاغه می‌توان به گنجینه ارزشمندی از معارف الهی دست یافت.

صادقی تصریح کرد: محققان بر ریتم موسیقایی قرآن کریم صحه گذاشته‌اند و غنای ادبی نهج‌البلاغه را از رفیع‌ترین قلل فصاحت و بلاغت توصیف کرده‌اند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: ادعیه و کتب دیگر از معصومان و علما به دست ما رسیده است که نیازها و مشکلات انسان را با بهترین راهکارها حل می‌کند.

وی ادامه داد: در فرهنگ و ارشاد اسلامی باید از این ظرفیت‌ها بهره کافی و وافی ببریم و در نظر داشته باشیم که از سینما، تئاتر و هنرهای دیگر برای تعالی انسان استفاده کنیم.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر مسعودپور معاون حقوقی و پارلمانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، امیر رئوف مدیرکل اجتماعی استانداری فارس، امین‌الله قربانی‌کشکولی مشاور امور عشایر استاندار این استان و جمع دیگری از مسئولان و هنرمندان شیراز، فسا و کازرون برگزار شد، احمد همتی بوشهری فرماندار سابق فسا به جای محمود عالیشوندی مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس را بر عهده گرفت.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول