اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور اجرای طرح پزشک خانواده روستاییان

خدمات درمانی استان مرکزی 14 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پرداخت کرد

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان مرکزی از پرداخت 14 میلیارد ریال اعتبار به منظور اجرای طرح پزشک خانواده روستاییان و عشایر استان به دانشگاه علوم پزشکی اراک در چهار ماهه گذشته خبر داد.

خدمات درمانی استان مرکزی 14 میلیارد ریال به دانشگاه علوم پرداخت کرد

محمدرضا جیریایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: طرح پزشک خانواده روستاییان و عشایر هم‌اکنون با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در استان در حال اجراست که 410 هزار و 577  نفر از خدمات این طرح بهره‌مند هستند.

وی به اهمیت طرح پزشک خانواده روستاییان و عشایر در نظام سلامت کشور اشاره و تصریح کرد: این طرح به عنوان یک برنامه ملی است که دارای اهمیت بالایی می‌باشد و مراجعات غیر ضروری روستاییان و عشایر به پزشکان متخصص را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان مرکزی بیان داشت: این طرح ویژه مناطق روستایی و شهرهایی با جمعیت زیر 20 هزار نفر از سال 84 به اجرا درآمده است.

جیریایی تصریح کرد: در قالب این طرح افرادی که بیش از شش ماه در روستا و شهرهای زیر 20 هزار نفر زندگی می‌کنند می‌توانند دفترچه بیمه خدمات درمانی دریافت کنند که بیمه‌شدگان مذکور زیر پوشش این طرح از خدمات بستری با فرانشیز 10 درصد و خدمات سرپایی تخصصی با فرانشیز 30 درصد در مراکز درمانی طرف قرارداد بهره‌مند می‌شوند.

به گفته وی طرح پزشک خانواده تنها راه نجات در حوزه سلامت کشور است که خوشبختانه در طول مدت اجرا برکات ارزشمندی به همراه داشته و اجرای صحیح آن نقش بسزایی در ارتقای سلامت عمومی جامعه و استقرار نظام درمانی سلامت محور دارد.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان مرکزی گفت: در حال حاضر 123 پزشک عمومی خدمات سطح یک درمانی را به قشر روستاییان و عشایر استان مرکزی ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول