اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌شمالی:

فرهنگ‌سازی طرح پزشک خانواده ضروری است

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌شمالی فرهنگ‌سازی طرح پزشک خانواده را ضروری عنوان کرد.

فرهنگ‌سازی طرح پزشک خانواده ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد محمود احمدی‌بیغش عصر یکشنبه در ستاد راهبردی پزشک خانواده شهری و نظام ارجاع اظهار کرد: اولین گام در اجرای این طرح، فرهنگ‌سازی طرح است و از این رو باید از ظرفیت‌های رسانه‌ای، جراید، مطبوعات و به خصوص صدا و سیما استفاده کرده و علاوه بر آن با پرسش و پاسخ نظرات مردم استان را در این زمینه دریافت کرد.

نماینده عالی دولت در خراسان‌شمالی تصریح کرد: اجرای این طرح موجب افزایش دسترسی به خدمات سلامت، نزدیک‌شدن محل‌های ارائه خدمت به محل‌های زندگی مردم، سلامت‌‌نگر بودن طرح و افزایش امید به زندگی سالم می‌شود.

وی پاسخ‌دهی به انتظارات معقول مردم، کاهش نابرابری بین گروه‌های مرفه و مستمند جامعه و همچنین محافظت مالی افراد در برابر هزینه‌های بیماری را از دیگر مزایای این طرح برشمرد.

احمدی‌بیغش همچنین بر توجه به اقشار جامعه از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران، کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی در اجرای این طرح تاکید کرد.

وی با بیان اینکه باید تلاش شده تا نواقص اجرای این طرح بزرگ به حداقل برسد، افزود: بر اساس برنامه اجرای طرح پزشک خانواده و ثبت‌نام از سرپرست خانوارها در ابتدای هفته دولت و مصادف با تولد استاد بوعلی سینا و روز پزشک در استان اجرا می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی هم در این نشست با اشاره به اینکه در این طرح هر 2 هزار و 500 نفر زیر نظر یک پزشک قرار خواهند داشت، گفت: رویکرد پزشک خانواده پیشگیری از بیماری‌ها و حفظ سلامتی است.

محمدرضا مجدی با بیان اینکه در گذشته بیماری‌های عفونی مشکل جامعه بود، تصریح کرد: اکنون این بیماری‌ها به سمت قلبی، عروقی، دیابت و ... رفته است.

وی با تاکید بر اینکه سیستم ارجاع در اجرای این طرح رایگان است، افزود: طبق این طرح تمام خدمات اعم از ویزیت پزشک و داروی رایگان است.

مجدی با بیان اینکه ثبت‌نام از شهروندان برای مراجعه به پزشک آغاز شده است، خاطرنشان کرد: در اجرای طرح پزشک خانواده برای جلوگیری از مشکلات، منطقه‌بندی شده و ساکنان هر منطقه می‌بایست پزشک همان منطقه را به عنوان پزشک خانواده انتخاب کنند.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول