اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مرکز بهداشت همدان خبر داد

اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در 3 نقطه همدان

خبرگزاری فارس: رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: طرح پزشک خانواده در شهرک الوند، شهرک فرهنگیان و شهرک ولی عصر شهرستان همدان همزمان با سراسر کشور در ابتدای شهریور ماه اجرایی می‌شود.

اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در 3 نقطه همدان

فتح‌الله نظری‌پویا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به اجرایی شدن طرح پزشک خانواده از شهریور ماه جاری، اظهار کرد: این طرح در ابتدای شهریور در سه نقطه از شهرستان همدان اجرایی می‌شود.

به گفته وی، طرح پزشک خانواده در شهرک الوند، شهرک فرهنگیان و شهرک ولی عصر شهرستان همدان همزمان با سراسر کشور در ابتدای شهریور ماه اجرایی خواهد شد.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان با بیان اینکه در راستای اجرایی شدن طرح پزشک خانواده در شهرستان همدان مانعی وجود ندارد، عنوان کرد: این طرح از جمله اهداف نظام سلامت در کشور است تا بر این اساس عدالتی در سیستم سلامت جامعه اجرایی شود.

به گفته وی، طرح پزشک خانواده بحث خدمات پایه سلامت از قبیل ویزیت، تزریقات و سرم تراپی رایگان را برای شهروندان موجب می‌شود.

نظری‌پویا با بیان اینکه در سطح دوم پزشک خانواده (مراجعه به پزشکان متخصص) پرداخت از جیب مردم کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: بر اساس این طرح 10 درصد از هزینه ویزیت پزشک متخصص را بیمار و 90 درصد را بیمه پرداخت می‌کند.

وی با بیان اینکه طرح پزشک خانواده هدف کاهش پرداخت از جیب مردم را دنبال می‌کند، گفت: این طرح علاوه بر این مهم، به دنبال کاهش عوارض ناشی از مصرف دارو در کشور است چرا که سالانه به صورت میلیاردی در این زمینه از اعتبارات ملی هزینه می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان همدان افزود: با اجرایی شدن کامل طرح پزشک خانواده امر کاهش هزینه‌های درمان در کشور را شاهد خواهیم بود چرا که در حال حاضر بحث هزینه‌های درمان فشار بسیاری را بر بودجه کشور وارد می‌کند.

وی با بیان اینکه بر اساس اجرای طرح پزشک خانواده هزینه‌های بستری بیمار نیز کاهش می‌یابد، عنوان کرد: همه کسانی که در قالب نظام ارجاع از طریق پزشک خانواده بستری می‌شوند، پنج درصد هزینه بستری را در بیمارستان‌ها پرداخت می‌کنند و 95 درصد را بیمه‌ها متقبل می‌شود.

نظری‌پویا در پایان سخنان خود با بیان اینکه اجرای طرح پزشک خانواده در همدان از سه نقطه آغاز می‌شود اما به مرور زمان در کل شهرستان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: وضعیت ثبت‌نام پزشکان در همدان خوب بوده به طوری که تاکنون بیش از 130 پزشک در شهرستان همدان ثبت‌نام کرده‌اند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول