اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان‌غربی:

صرفه‌جویی در هزینه‌ها مهم‌ترین دستاورد طرح پزشک خانواده است

خبرگزاری فارس: رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان‌غربی گفت: چنانچه طرح پزشک خانواده به اجرا برسد مهم‌ترین دستاورد آن صرفه‌جویی در هزینه‌ها خواهد بود.

صرفه‌جویی در هزینه‌ها مهم‌ترین دستاورد طرح پزشک خانواده است

ولی رستم‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه مقدمات اجرای این طرح در استان فراهم می‌شود، اظهار داشت: جلوگیری از پرت هزینه‌ها مهم‌ترین ثمره این طرح خواهد بود که امیدواریم به خوبی اجرا شده و نتایج مورد انتظار به دست آید.

وی با بیان اینکه پزشکان در افزایش بار هزینه‌های درمان نقش زیادی دارند اضافه کرد: متاسفانه سیستم درمانی کنونی به صورتی است که به وفور تزریقات غیرضروری، تجویز داروهای زائد و .. صورت می‌گیرد اما به نظر می‌رسد اجرای این طرح در کاهش هزینه‌ها موثر باشد.

رستم‌زاده با بیان اینکه وزارت بهداشت آمار تکان‌دهنده‌ای پیرامون مصرف سرانه قرص به ازای هر نفر اعلام کرده است، گفت: طبق این آمار اعلام شده، هر شخص به طور متوسط سالانه 339 عدد قرص مصرف می‌کند که به نظر می‌رسد با اجرای پزشک خانواده این قبیل مسائل به کنترل در می‌آید.

رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در اثر اجرای طرح پزشک خانواده حدود 10 درصد در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌شود، ادامه داد: چنانچه این مبلغ پیش‌بینی شده محقق شود اعتبار کلانی در اختیار دولت قرار می‌گیرد که می‌توان برای تجهیز بیمارستان‌ها، توسعه مراکز درمانی و ... هزینه کرد.

وی خاطرنشان کرد: عدالت در نظام سلامت، دسترسی آسان و مستمر به خدمات بهداشتی، درمانی، آموزش، پیشگیری و همچنین کاهش مخارج درمان از جمله اهدافی است که برای اجرای این طرح تدوین شده که امیدواریم یکایک آن تحقق یابد.

رئیس انجمن پزشکان عمومی آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه جهت اجرای این طرح باید در جامعه بسترسازی صورت گیرد، اظهار داشت: مسئولان، پزشکان و اقشار مختلف مردم هنوز از چگونگی اجرای طرح اطلاعات کافی ندارند لیکن باید برای اطلاع‌رسانی گام جدی‌تر برداشته شود.

 انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول