اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته دولت

46 طرح کشاورزی در نهاوند افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند گفت: 46 طرح کشاورزی، آب و خاک، دامداری و شیلات در هفته دولت توسط جهاد کشاورزی نهاوند افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند.

46 طرح کشاورزی در نهاوند افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، احد ظفری صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران مطبوعات نهاوند اظهار کرد: شهرستان نهاوند قطب کشاورزی، دامداری و شیلات استان همدان است بنابراین بیشترین پروژه‌های این بخش در استان متعلق به جهاد کشاورزی نهاوند است.

وی افزود: امسال 46 طرح کشاورزی، آب و خاک، دامداری و شیلات در هفته دولت توسط جهاد کشاورزی نهاوند افتتاح و یا کلنگ‌زنی می‌شوند که اعتبار اختصاص یافته به این پروژه‌ها 6 میلیارد و 300 میلیون تومان است که 30 درصد اعتبار پروژه‌های هفته دولت جهاد کشاورزی استان همدان است.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند بیان داشت: تاکنون بیش از 16 هزار تن محصول گندم از کشاورزان نهاوندی با قیمت مصوب دولتی 445 تومان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش خرید داریم.

وی ادامه داد: مرغوبیت و کیفیت بالای گندم تولیدی نهاوند موجب گسیل تاجران و خریداران استان‌های همجوار برای خرید محصول گندم نهاوند و تبدیل آن به آرد با کیفیت بالا شده که با قیمت بالاتری خریداری می‌کنند.

ظفری از اجرای 900 کیلومتر آبیاری تحت فشار تا پایان سال 90 در اراضی نهاوند خبر داد و افزود: امسال نیز 600 هکتار در دست اجرا و یا در حال افتتاح است.

وی از انجام 106 کیلومتر شبکه لوله‌گذاری برای آبیاری مناسب و جلوگیری از هدررفت آب کشاورزان در مناطقی که انهار آنها را نمی‌توان بتونی کرد خبر داد و تصریح کرد: این کار باعث شده تا از هدررفت آب کشاورزان جلوگیری شود.

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند با اشاره به واگذاری 106 هکتار زمین از اراضی منابع طبیعی در کارگروه توسعه کشاورزی نهاوند به واجدان شرایط و جوانان فارغ‌التحصیل بخش کشاورزی گفت: تأمین آب این اراضی مهم‌ترین عامل در موفقیت این طرح با هدف رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار در بخش کشاورزی برای جوانان علاقه‌مند به کشاورزی است.

وی از انجام 28 کیلومتر نهر بتونی آب‌رسانی برای اراضی کشاورزی روستاهای نهاوند خبر داد و افزود: این میزان کار و فعالیت انجام شده در جهاد کشاورزی بی‌سابقه بوده است.

ظفری همکاری مردم برای ارائه خدمات مطلوب و بهره‌گیری از نظرات سازنده خبرنگاران و اصحاب رسانه را مهم ارزیابی کرد و گفت: امروزه بدون اطلاع‌رسانی و تبلیغات نتیجه مطلوب و دلخواه برای کار و فعالیتی حاصل نمی‌شود بنابراین خبرنگاران در جبهه رسانه‌ها قرار دارند.

در پایان از خبرنگاران نهاوند تجلیل تجلیل شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول