اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان خبر داد

چاپ 40 مقاله برگزیده همایش سلطانیه در قالب کتاب

خبرگزاری فارس: معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان گفت: 40 مقاله برگزیده ارسالی به همایش ملی سلطانیه در قالب یک کتاب چاپ می‌شود.

چاپ 40 مقاله برگزیده همایش سلطانیه در قالب کتاب

سیدسعید صفوی امروز در حاشیه برگزاری همایش ملی سلطانیه در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: برگزاری همایش ملی سلطانیه اقدامی در راستای برنامه‌ریزی‌های مسئولان در توسعه میراث تاریخی سلطانیه است.

دبیر علمی همایش ملی سلطانیه با اشاره به اقدامات این دانشگاه در برگزاری همایش برای نخستین بار اظهار داشت: دانشگاه پیام نور استان زنجان به همت واحد سلطانیه از یک سال گذشته برای برگزاری این همایش برنامه‌ریزی کرده بود.

وی با اشاره به اهداف این همایش تصریح کرد: معطوف کردن ذهن پژوهشگران و محققین به شهر سلطانیه و آثار تاریخی، فرهنگی و تمدنی موجود در آن از جمله مهم‌ترین اهداف این همایش بود.

معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان شناساندن موانع و گره‌های موجود در توسعه شهر سلطانیه و ارائه راهکارهای آن را از دیگر اهداف برگزاری همایش ملی سلطانیه عنوان کرد.

وی با اشاره به مقالات رسیده به این همایش خاطرنشان کرد: آثار محققین و پژوهشگران بر این نظر تاکید دارد که گنبد سلطانیه یک شاهکار کم نظیر در دنیا است.

صفوی ادامه داد: با توجه به توانمندی‌ها و وجود آثار تاریخی در این شهر اکثر مسئولان و همچنین شهروندان و محققان از این شهر غافل بوده‌اند.

وی گنبد سلطانیه را متعلق به تمام بشریت عنوان کرد و اذعان داشت: ظرفیت‌های موجود در این شهر تاکنون نتوانسته است در توسعه و پیشرفت استان و کشور نقش موثری را ایفا کند.

معاون دانشگاه پیام‌نور استان زنجان مسئول کمیته علمی همایش ملی سلطانیه نیز در این مراسم از ارسال 240 مقاله به دبیرخانه این همایش خبر داد و گفت: این تعداد مقاله از دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه همایش ملی سلطانیه ارسال شده است

وی اضافه کرد: از این تعداد 100 مقاله مورد تایید کمیته داوری این همایش قرار گرفته و در یک مجموعه به عنوان چکیده مقالات به چاپ رسیده است.

دبیر علمی همایش ملی سلطانیه همچنین از چاپ 40 مقاله برگزیده این همایش به طور کامل و در قالب کتاب خبر داد و اظهار داشت: مقاله‌های منتخب در این مراسم در سه سالن مجزا به صورت کار‌ گروه‌های تخصصی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اهداف برگزاری همایش ملی سلطانیه تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی این همایش ایجاد بسترهای مناسب و ارتقا و توسعه مطالعات فرهنگی و اقتصادی است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول