اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار قزوین:

1500 پروژه عمرانی قزوین در حال تکمیل است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: بیش از یک‌هزار و 500 عنوان پروژه‌های عمرانی در این استان در حال تکمیل است که در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

1500 پروژه عمرانی قزوین در حال تکمیل است

به گزارش خبرگزاری فارس از بویین زهرا، منوچهر حبیبی عصر امروز در بازدید از پروژه‌های راهسازی شهرستان بویین زهرا با بیان اینکه عرصه‌های گردشگری، کشاورزی، صنعت و آموزش چهار محور اصلی پیشرفت و توسعه در استان قزوین هستند، اظهار کرد: استان قزوین در حال حاضر با وجود اینکه تنها یک درصد از کل مساحت کشور را دربر می‌گیرد، بالغ بر سه درصد از کل سرانه تولید محصولات مختلف کشاورزی در کشور را به خود اختصاص داده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه بیش از 460 هزار هکتار از اراضی این استان مربوط به کاشت محصولات کشاورزی است، افزود: تعامل مسئولان استانی برای توسعه بخش کشاورزی در شهرستان‌های مختلف این استان بسیار درخشنده و همچنین چشمگیر بوده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه بیش از 3 هزار و 500 واحد و مجموعه صنعتی در این استان به طور 100 درصدی به فعالیت مشغول هستند، اظهار کرد: این واحد‌ها و مجتمع‌های تولیدی به صورت مجزا در حدود 11 شهرک صنعتی استقرار یافته‌اند.

حبیبی ادامه داد: شهرک‌‌های صنعتی قزوین نقش بسیار مهم و ویژه‌ای را در امر اشتغال و توسعه پایدار در کشور ایفا می‌کنند.

وی در خصوص پروژه‌های عمرانی و صنعتی این استان نیز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 500 پروژه، طرح و برنامه عمرانی در نقاط شهری و روستایی این شهرستان توسط پیمانکاران در حال طی کردن مراحل اجرا و تکمیل است.

معاون عمرانی استاندار قزوین افزود: متوسط پیشرفت این پروژه‌ها نیز 15 الی 97 درصد است.

وی با بیان اینکه 30 عنوان از مجموع یک‌هزار و 500 پروژه عمرانی این استان در قالب مهر ماندگار تدوین و برنامه‌ریزی شده‌اند، تصریح کرد: متوسط پیشرفت طرح‌های مسکن مهر در این استان بالغ بر 60 درصد است.

معاون عمرانی استاندار قزوین بیان کرد: پروژه احداث بیمارستان‌های مجهز و 100 تختخوابی در شهرستان‌های آبیک و تاکستان و نیز پروژه عظیم گازرسانی مستقیم از قزوین به بخش الموت شرقی و غربی از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

حبیبی افزود: 13 طرح کلان صنعتی دیگر نیز در قالب مهر ماندگار قرار گرفته‌اند.

معاون عمرانی استاندار قزوین با بیان اینکه در حال حاضر 100 کیلومتر پروژه دوبانده کردن بزرگراه در شهرستان‌های بویین زهرا، تاکستان، قزوین و نیز آبیک در حال اجرا است، تصریح کرد: با تکمیل و افتتاح این پروژه‌ها مجموعه در حوزه راه و شهرسازی تمام محور‌های اصلی مواصلاتی استان قزوین دوبانده می‌شوند.

حبیبی خاطرنشان کرد: همکاری دستگاه‌های مختلف با معاونت عمرانی استانداری قزوین در طول سال گذشته رضایت‌بخش و بسیار مؤثر بوده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول