اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قاری بین‌المللی قرآن کریم

محفل انس با قرآن کریم در آوج برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهرستان آوج گفت: مراسم بزرگ انس با قرآن کریم با حضور محمد لطیف عید قاری بین‌المللی مصری در این شهرستان برگزار می‌شود.

محفل انس با قرآن کریم در آوج برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آوج استان قزوین، علی افتخاری امروز در جلسه فرهنگی شهرستان آوج با بیان اینکه بزرگ‌ترین محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان مطرح استانی و کشور در امامزاده محمد طاهر بخش مرکزی این شهرستان برگزار می‌شود، اظهار کرد: هدف از برگزاری چنین مراسمی کمک به توسعه امور فرهنگی و دینی در شهروندان و به‌ویژه در جوانان و نوجوانان است.

وی افزود: بنا‌بر هماهنگی‌های انجام شده با سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین و همچنین فرمانداری آوج در این مراسم قرار است قاریان و حافظان قرآن کریم با قرائت کلام‌الله مجید به اجرای برنامه بپردازند.

افتخاری با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون برنامه‌ها و ویژه مراسمات مختلفی در سطح شهرستان آوج انجام شده که بسیار نیز مورد توجه و استقبال شهروندان آوجی قرار گرفته است، تصریح کرد: امیدواریم که با همکاری هر‌چه بیشتر و تعامل راه‌گشا‌تر نهاد‌های فرهنگی در امر اشاعه فرهنگ قرآنی زمینه برای اجرای برنامه‌های بیشتر قرآنی در این شهرستان مهیا شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان آوج با بیان اینکه امروز ضرورت دارد تا ملت‌ها با تمسک به آموزه‌های متعالی و ناب اسلامی زمینه را برای تجلی سعادت و رستگاری خویش فراهم کنند، بیان کرد: خداوند متعال در قران کریم فرموده است که انسان‌ها تنها در پناه بهره‌گیری از تقوا و دوری از گناهان کبیره می‌توانند به سعادت و خیر دست یافته و سربلند شوند.

افتخاری با اشاره به اینکه امروز جوانان و نوجوانان ایران اسلامی به شدت مشتاق بهره‌گیری از علوم و ارزش‌های والای قرآن کریم هستند، ابراز کرد: این وظیفه روحانیان و مبلغان مذهبی در مساجد و کانون‌های فرهنگی است که با طرح برنامه‌های مدون و سازنده برای اقشار گسترده جوانان، نوجوانان، دانش‌آموزان و دانشجویان سوق‌دهنده کامل آنان به سوی معارف دین مبین اسلام بوده و سبب توسعه فرهنگی و بینشی‌ هر‌چه قوی‌تر در نظام اسلامی شوند.

وی در خاتمه عنوان کرد: ایمان و اعتقاد علمی دو سرمایه معنوی انسان‌ها برای زندگی کامل و سعادتمند است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول