اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن:

حفظ عمومی قرآن کریم، مهم‌ترین رویکرد طرح 1446 است

خبرگزاری فارس: مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما مهم‌ترین رویکرد طرح قرآنی 1446 را حفظ عمومی قرآن کریم دانست.

حفظ عمومی قرآن کریم، مهم‌ترین رویکرد طرح 1446 است

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، سید عباس انجام صبح امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم در سطح کشور اظهار داشت: این طرح قرآنی امسال با رویکرد حفظ عمومی قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: هر یک از طرح‌های قرآنی 1441، 1442، 1443، 1444 و 1445 در سال‌های گذشته با محوریت یکی از سوره‌های قرآن و با رویکرد ارتقای سطح روخوانی و روان‌خوانی مخاطبان طرح و آشنایی آنها با مفاهیم، ترجمه، شرح و تفسیر آیات در سطح ملی برگزار شده است.

این مسئول، با اشاره به اینکه سال گذشته، 4 میلیون و 371 هزار نفر در طرح قرآنی 1446 شرکت کرد‌ه‌اند بیان داشت: 82 درصد از شرکت‌کنندگان سال گذشته به حد نصاب مورد نظر در روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم رسیدند.

وی افزود: با تصمیم شورای راهبردی طرح ملی حفظ قرآن مقرر شد که طرح 1446 با محوریت حفظ جزء سی‌ام قرآن کریم در سال‌جاری برگزار شود.

انجام خاطرنشان کرد: این طرح با هدف افزایش انس و الفت با آیات قرآن کریم، بهینه‌سازی در اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در تعطیلات تابستانی، نشر معارف قرآن بر اساس مکتب ائمه اطهار(ع) و ایجاد و گسترش فرهنگ حفظ قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیر گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن کریم از پخش 20 هزار دقیقه برنامه تلویزیونی در هشت شبکه سیمای جمهوری اسلامی ایران و پخش برنامه‌های رادیویی از رادیو قرآن در زمینه این طرح قرآنی در سال‌جاری خبر داد و افزود: کارشناسان و داوران این برنامه‌ها، حافظان قرآن کریم هستند.

انجام، مرکز توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی وزارت ارشاد، اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور، وزارت آموزش و پرورش، کانون‌های فرهنگی مساجد، دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی، روزنامه جام جم، شبکه‌های سیما و فضای مجازی را از جمله نهادها و سازمان‌هایی دانست که با اجرای این طرح همکاری کرده‌اند.

وی، برگزاری این طرح به صورت برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی، مسابقات کتبی، تلفنی و پیامکی، برگزاری کلاس‌های حفظ جزء 30 قرآن کریم و مفاهیم و ترجمه آیات، انعکاس دروس طرح در سایت www.1446.ir و روزنامه جام جم و راه‌اندازی 40 خط تلفن با حضور 40 کارشناس قرآنی برای اخذ آزمون حفظ از مخاطبان را از جمله ایده‌های برگزاری این طرح در سال‌جاری عنوان کرد.

مدیر گروه تلاوت نغمات دینی شبکه قرآن، آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) را به عنوان یکی از بقاع متبرکه بسیار فعال در زمینه اجرای این طرح قلمداد کرد و افزود: آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی(ع) ظرفیت بسیار خوبی در اجرای طرح‌های ملی قرآنی دارد.

انجام، با تأکید بر رشد 30 درصدی جوایز طرح قرآنی 1446 در سال‌جاری ابراز داشت: اختتامیه این طرح قرآنی ساعت 21:30 بیست و سوم مردادماه جاری با حضور مردم و مسئولان نهادهای همکار طرح در مصلی امام خمینی(ره) تهران برگزار می‌شود.

طرح قرآنی 1446 با محوریت جزء 30 قرآن کریم از 12 خرداد در کشور آغاز شده و تا 23 مرداد ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول