اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الیگودرز:

بیداری اسلامی در منطقه برگرفته از روز قدس است

خبرگزاری فارس: امام جمعه الیگودرز گفت: بیداری اسلامی در منطقه برگرفته از روز قدس است.

بیداری اسلامی در منطقه برگرفته از روز قدس است

به گزارش خبرگزاری فارس از الیگودرز، حجت‌الاسلام رضا حقیان امروز در جمع نمازگزاران الیگودرزی گفت: وظیفه همه اقشار مردم است که در راهپیمایی روز قدس شرکت گسترده‌ای داشته باشند.

وی به برگزاری روز قدس که تجدید پیمان با آرمان‌های حضرت امام (ره) و شهدای اسلام و تبعیت از آنها در روز جمعه است تاکید کرد و گفت: این مراسم راس ساعت 12 با حضور سبز مردم غیور این شهرستان برگزار می‌شود. 

وی در ادامه ضمن تسلیت شهادت امام علی (ع) گفت: بیان و وصیت آن حضرت در بستر مخاطبش فقط خویشان و بستگانش نیست، بلکه همه مومنین است که از آن می‌توان به امر به معروف و نهی از منکر دو فریضه الهی اشاره کرد که این هشداری است برای مومنین که به آن وصیت عمل کنند.

وی افزود: امر به معروف و نهی از منکر جزو واجباتی است که بین مسلمین مظلوم واقع شده است و واجبات ما فقط نماز و روزه نیست.

حقیان اظهار داشت: به واسطه ترک این دو فریضه الهی دشمن و انسان‌های نالایق بر ضروریات دینی ما مسلط و حاکم می‌شوند و این در حالی است که با ترک آن اگر با خشوع در درگاه الهی گریه کنید، دعایتان مستجاب نمی‌شود.

وی با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در خصوص تذکر لسانی وظیفه همگانی است، گفت: با توجه به تهاجمات گسترده فرهنگی دشمن امروز ما نیاز به این دو فریضه داریم که سلامت جامعه منوط به انجام آن می‌باشد و دو نقش سازنده در واجبات است که ما باید با حفظ حدود شرعی تذکر خود را ایراد نماییم و اگر این منکرات را انجام دهیم، سلامت جامعه را تضمین کرده‌ایم، چرا که تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست.

حقیان با اشاره به وصیت علی بن ابیطالب در خصوص تذکر لسانی اذعان داشت: در این ماه پر فضیلت که چند روز به احترام مولایمان در شب‌های قدر عزاداری نموده‌ایم، باید در خصوص این موضوع مهم احساس مسئولیت نماییم و ایمان خود را زمانی می‌توان کامل نمود که مومنین ما در برابر مسئولیت‌های دینی ضعیف عمل ننمایند که طبق فرموده خداوند متعال این گروه از افراد بی‌دین و ضعیف را دوست ندارد.

انتهای پیام/ع20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول