اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهربان:

روز قدس قیام علیه مستکبران فرعون صفت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان روز قدس را روز قیام علیه مستکبران فرعون صفت دانست و گفت: روز قدس اختصاص به فلسطین، لبنان و جای خاصی ندارد بلکه تا استکبار است استضعاف هم خواهد بود.

روز قدس قیام علیه مستکبران فرعون صفت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مهربان، ضمن سفارش خویش و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع)، از آن حضرت به عنوان مظلوم‌ترین مظلوم عالم یاد کرد و افزود: همانطور که فضائل حضرت علی (ع) به طور کامل قابل شناخت نیست، مظلومیت ایشان نیز قابل درک نیست و کسی به عمق واقعی مظلومیت آن حضرت پی نبرده است.

خطیب جمعه مهربان تصریح کرد: از روز خلقت عالم تاکنون مظلومی مانند حضرت امام علی (ع) به دنیا نیامده است و مظلومیت هر مظلومی با شهادتش به پایان می‌رسد ولی مظلومیت امام علی (ع) با شهادت ایشان به پایان نرسید و حتی مظلومیت حضرت علی (ع) بعد از شهادت ایشان همچنان ادامه یافت و در روز عاشورا و شهادت حضرت امام حسین (ع) و خاندان آن حضرت و ستم‌های بسیار در حق عزیزترین عزیزان آن حضرت به اوج خود رسید.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت 23 مرداد سالروز پیروزی حزب‌الله لبنان در جنگ 33 روزه افزود: رژیم صهیونیستی بر اساس طرح آمریکا مبنی بر تشکیل خاورمیانه جدید اقدام به راه‌اندازی جنگی تمام عیار در لبنان کرد و در این جنگ، حزب‌الله لبنان با توسل به اهل بیت (ع) و کمک ایشان به پیروزی رسید و همین موضوع بود که انگیزه‌ای برای پیروزی مردم غزه مقابل رژیم صهیونیستی در جنگ 22 روزه شد.

امام جمعه مهربان به دلایل حمایت غرب و صهیونیست‌ها از تروریست‌ها در کشور سوریه اشاره کرد و گفت: هنوز تلخ‌کامی صهیونیست‌ها از این دو شکست تمام نشده بود که نهضت بیداری اسلامی آغاز شد و چون دولت سوریه حامی این نهضت مسلمانان بود رژیم اشغالگر قدس به دشمنی با این کشور برخاست.

جلیلی تاکید کرد: حمایت دولت سوریه از نهضت بیداری اسلامی از علل دشمنی صهیونیست‌ها با این کشور است و به همین دلیل القاعده را برای در هم شکستن این دولت به میدان آورده‌اند.

خطیب جمعه مهربان با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشورمان اظهار کرد: امنیت و آسایش امروز مردم ایران که در یکی از امن‌ترین کشورهای جهان زندگی می‌کنند، مدیون فداکاری‌های ایثارگران به ویژه صبر و استقامت آزادگان عزیز است.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: برگ برگ تاریخ پرافتخار دفاع مقدس سرشار از حماسه‌های حماسه‌سازان دلاور، شهدای عزیز، جانبازان و آزادگان و رزمندگان اسلام است.

جلیلی در ادامه به آخرین جمعه ماه رمضان روز جهانی قدس اشاره کرد و افزود: حضرت امام راحل (ره) در مورد روز قدس فرمودند: "روز قدس روزی است که باید تمام مستضعفان را از چنگال مستکبران بیرون بیاوریم و روز قدس روزی است که باید جامعه مسلمین همه اظهار وجود کنند و هشدار بدهند به ابرقدرت‌ها و به این تفاله‌ها که از آنها، چه در ایران و چه در سایر جاها مانده است".

خطیب جمعه مهربان روز قدس را روز قیام علیه مستکبران فرعون صفت دانست و اظهار کرد: روز قدس اختصاص به فلسطین، لبنان و جای خاصی ندارد بلکه تا استکبار است استضعاف هم خواهد بود.

جلیلی تصریح کرد: استکبار بدون استضعاف تصور نمی‌شود و آنچه که برای امروز مسلمانان ضروری است، اتحاد و وحدت اسلامی است و دولت‌ها و ملت‌های اسلامی باید هوشیار باشند و نقشه دشمنان برای تفرقه انداختن در کشورهای اسلامی را نقش بر آب کنند.

امام جمعه مهربان تاکید کرد: ملت ایران در روز قدس با شعار بلند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل مشت محکم دیگری بر دهان تمام ابرقدرت‌ها خواهند زد.

خطیب جمعه مهربان روز قدس را میراث بی‌بدیل حضرت امام خمینی (ره) دانست و گفت: حضور گسترده در راهپیمایی روز جهانی قدس تجدید بیعت با آرمان‌های والای حضرت امام (ره) است.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول