اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی:

ثبت‌نام 2600 نفر در طرح تربیت حافظان قران کریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی از ثبت‌نام 2 هزار و 600 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم استان خبر داد.

ثبت‌نام 2600 نفر در طرح تربیت حافظان قران کریم

به گزاری خبرگزاری فارس از اراک حجت‌الاسلام والمسلمین عیسی ساجدی‌فر ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم این استان به ترتیب 4 هزار و 460 نفر را بر عهده دارد.

وی تصریح کرد: ثبت‌نام علاقمندان به شرکت در این طرح تا پایان ماه مبارک رمضان در ادارات اوقاف شهرستان‌ها و بقاع متبرکه استان ادامه دارد و نونهالان، نوجوانان و افراد بزرگسال می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی برگزاری طرح تربیت قاریان و حافظان قرآن کریم را در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دانست.

ساجدی‌فر با اشاره به وظایف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: برخی‌ها فکر می‌کنند که وظیفه اداره اوقاف فقط حفظ و نگهداری بقاع متبرکه و برگزاری مراسم مذهبی در ایام سال است، ولی این تنها بخشی کوچک از وظایف بزرگ و مهم این اداره کل است به طوری که تنها در پروژه مجتمع آسمان شهر در اراک 500 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده‌اند که این نشان‌دهنده اشتغال‌زایی توسط این اداره است.

وی در خصوص پروژه مجتمع آسمان گفت: این مجتمع موقوفی یکی از بهترین و بزرگ‌ترین مجتمع‌های تجاری در سطح استان مرکزی است که در آن 500 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 500 نفر به صورت غیرمستقیم جذب به کار شده‌اند،و همچنین ماهانه یک میلیارد تومان اجاره این مجتمع است که پس از جمع‌آوری به کربلا و نجف ارسال می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی با بیان اینکه هزینه کل اجاره مکان‌های موقوفی در استان به اندازه یک سوم پروژه آسمان هم نیست اظهار داشت: ما به دنبال ساخت چند پروژه دیگر نه به اندازه آسمان ولی با همان شرایط در استان هستیم که به زودی کار احداث آن‌ها آغاز می‌شود.

ساجدی‌فر گفت: در خصوص بناهای قدیمی استان که میراث فرهنگی محسوب می‌شوند در گذشته تعامل خوبی با سازمان میراث فرهنگی نداشته‌ایم و معمولاً در هر مکان به مشکل برمی‌خوردیم که خوشبختانه اخیراً تعاملات خوب و سازنده‌ای در زمینه حفظ این بقاع با میراث فرهنگی ایجاد شده است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول