اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بخشدار مرکزی شیراز:

مسائل فرهنگی نخستین اولویت بخش مرکزی است

خبرگزاری فارس: بخشدار مرکزی شیراز گفت: با توجه به مهاجرپذیری بخش مرکزی این کلان‌شهر، رسیدگی به امور فرهنگی و ورزشی در اولویت قرار دارد.

مسائل فرهنگی نخستین اولویت بخش مرکزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، علی داورپناه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جمعیت بخش مرکزی شیراز از جمعیت برخی شهرستان‌های استان فارس بیشتر است و همین امر ضرورت توجه ویژه به این بخش را تایید می‌کند.

بخشدار مرکزی شیراز جمعیت بخش مرکزی را 300 هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین حجم جمعیتی در منطقه دراک و کمترین حجم جمعیت در منطقه کفترک مستقر هستند.

وی با بیان اینکه توجه به حوزه عمرانی و فرهنگی در بخش مرکزی در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و آغاز پروژه‌های جدید عمرانی با اعتبارات دهیاری‌ها از برنامه‌هایی است که در دستور کار بخشداری مرکزی قرار دارد.

داورپناه بزرگ‌ترین دغدغه در بخش مرکزی شیراز را مسائل فرهنگی عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به مهاجرپذیری بخش مرکزی، رسیدگی به امور فرهنگی و ورزشی در این بخش بسیار با اهمیت است.

وی همچنین بر خدمت‌رسانی بی‌منت به مردم تاکید کرد و افزود: به مدیریت پشت میزنشینی اعتقاد ندارم و سعی می‌کنم در بخش مرکزی چهره به چهره با مردم نسبت به برطرف کردن مشکل آنها اقدام کنم.

بخشدار مرکزی شیراز از تشکیل شورای ورزشی در این بخش خبر داد و گفت: با تشکیل شورای ورزشی در بخش مرکزی امور ورزشی را با جدیت پیگیری می‌کنیم.

وی با اشاره به تشکیل شورای زکات در روستاهای بخش مرکزی تصریح کرد: در راستای فرمایش مقام عظمای ولایت در مورد تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و در ادامه اجرای برنامه‌های فرهنگی طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در بخش مرکزی با جدیت در حال اجراست.

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تعامل خوب بخش مرکزی با دهیاران و شوراها از آنها به عنوان بازوان قدرتمند و اصلی نمایندگان دولت نام برد و اضافه کرد: دهیاران و شوراها همکاری بسیار مطلوبی به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی با بخشداری دارند.

وی با بیان اینکه به 80 درصد روستاهای فارس گازرسانی شده است، خاطرنشان کرد: عملیات گازرسانی به بقیه روستاها نیز در دست اجرا قرار دارد.

داورپناه همچنین بر ضرورت آبرسانی به روستاهای فاقد آب تاکید کرد و ادامه داد: مهم‌ترین مشکل ما در بخش مرکزی بحث آبرسانی به روستاهاست که این مهم با جدیت پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به پیشرفت روند معابرسازی در روستاهای بخش مرکزی گفت: در بحث معابرسازی در روستاها در دولت‌های نهم و دهم اقدامات خوبی صورت گرفته و این روند همچنان ادامه دارد.

بخشدار مرکزی شیراز در بخش پایانی سخنان خود با تبریک روز خبرنگار، اهالی قلم را به ابتکار عمل در حوزه خبر توصیه کرد و گفت: خط مشی رسانه باید به گونه‌ای باشد که طرح مسائل به شکل واقعی مطرح شود و نکات مثبت و ارائه راهکار بدون تخریب نیز مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش فارس، بخش مرکزی شیراز دارای 300 هزار نفر جمعیت و شش دهستان به‌نام‌های سیاخ دارنگون، دراک، قره باغ، بیدزرد، داریون و کفترک است.

انتهای پیام/ز10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول