اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کانون فرهنگی مساجد استان بوشهر خبر داد

فعالیت 12 مرکز دیجیتال کانون‌های مساجد در استان بوشهر

خبرگزاری فارس: رئیس کانون فرهنگی مساجد استان بوشهر از فعالیت 12 مرکز دیجیتال کانون‌های مساجد در این استان خبر داد.

فعالیت 12 مرکز دیجیتال کانون‌های مساجد در استان بوشهر

علی‌اکبر مزارعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: علاوه بر این 15 کانون تخصصی و 19 خانه نور نیز در کانون‌های فرهنگی مساجد استان مشغول به فعالیت هستند.

وی با انتقاد از عدم توجه کافی به فعالیت‌های فرهنگی در مساجد خاطر نشان کرد: تصور اینکه در مساجد، افراد مسن حضور می‌یابند باطل و غلط است، ضمن اینکه اطلاعات ما از اتفاقاتی که در مساجد می‌افتد ضعیف است.

مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد استان بوشهر تصریح کرد: با وجود 75 هزار مسجد و 13 هزار و 500 کانون فرهنگی در کل کشور اما جوانان اطلاع چندانی از این کانون‌ها و فعالیت‌های آنان ندارند.

مزارعی با انتقاد از عدم توجه اداره کل ورزش و جوانان به جوانان مسجدی گفت: سازمان ملی جوانان با جوانان مسجدی چه ارتباطی دارد؛ آیا مساجد را برای فعالیت اصل می‌داند؟

وی گفت: تمام مراکز فرهنگی عمری دارند اما مساجد همواره پا برجا هستند و حضور دارند پس باید به برنامه‌های فرهنگی در مساجد بهای بیشتری داد.

مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد استان بوشهر در ارتباط با نحوه مجوز به کانون‌های فرهنگی مساجد افزود: برای مساجدی مجوز فعالیت کانون می‌دهیم که روحانی خوب در مسجد باشد، همچنین مسجد مذکور ظرفیت‌های لازم در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی را داشته باشد.

مزارعی بیان کرد: امکانات خوبی داریم اما این امکانات را به مساجدی می‌دهیم که امام جماعت آن درخواست داشته باشد و ارتباط خوبی نیز با کانون‌های فرهنگی مساجد برقرار کند.

وی بیان داشت: کانون‌های فرهنگی مساجد در روستاها فضای کمتری دارند اما سعی می‌کنیم هر مسجدی که فضای خوبی دارد را از کانون‌های فرهنگی محروم نکنیم.

مدیر کانون‌های فرهنگی مساجد استان بوشهر تصریح کرد: سالانه به میزان 5 تا 10 میلیون تومان از طرح‌های تخصصی کانون‌های فرهنگی مساجد حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول