اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کرمان خبر داد

برگزاری نخستین همایش کرمان‌شناسی برای نخبگان ایران

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: نخستین همایش کرمان‌شناسی برای نخبگان کشور مهرماه امسال برگزار می‌شود.

برگزاری نخستین همایش کرمان‌شناسی برای نخبگان ایران

فرشید کی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان از برگزاری نخستین همایش کرمان‌شناسی برای نخبگان کشور در مهر ماه سال جاری خبر داد و اظهار داشت: برگزاری کارگاه‌ها و اردوهای استانی، کارگاه‌های آشنایی با صنایع، شرکت تعاونی‌های دانش‌بنیان و ثبت اختراعات توسط مخترعان کرمانی از برنامه‌های جنبی همایش مذکور است.

کی‌نیا هدف از برگزاری این همایش را آشنایی نخبگان کشور با ظرفیت‌های استان کرمان ذکر کرد و بیان داشت: جاذبه‌های کرمان را در همایش کرمان‌شناسی به نخبگان کشور معرفی می‌کنیم، زیرا ظرفیت‌های این استان به نحو شایسته‌ای نشان داده نشده است.

وی با اشاره به اینکه استان کرمان یکی از قطب‌های اصلی کشور در زمینه اجرای طرح "دوست علمی" است، گفت: این طرح، دانش‌آموزان کلاس اول و دوم دبیرستان را شامل می‌شود که با حضور در طرح مذکور با مبانی علوم ریاضی، فیزیک و کامپیوتر آشنا می‌شوند.

کی‌نیا عنوان کرد: بنیاد ملی نخبگان در استان کرمان برای نخستین‌بار در کشور دوره مبانی کامپیوتر را برای پسران و دوره مبانی ریاضی را برای دختران برگزار کرده است و نخستین دوره مبانی کامپیوتر برای دختران نیز در شهریور ماه سال جاری برگزار می‌شود.

وی برگزاری طرح دوست علمی را مهم خواند و ابراز داشت: در این طرح دانش‌آموزان با استعداد در مقطع دبیرستان شناسایی می‌شوند و با حضور در یک اردوی شبانه‌روزی با حضور استادان برای حضور موفق‌تر در المپیادها تلاش می‌کنند.

کی‌نیا تصریح کرد: شش نفر از دانشجویان کرمانی دانشگاه شریف استادان حاضر در دوره مبانی کامپیوتر طرح دوست علمی در کرمان بودند و برگزاری این دوره در روحیه استعدادهای برتر تأثیر مثبت داشت.

وی بیان داشت: استادان پس از برگزاری دوره‌ها به مدت دو سال از دانش‌آموزان حمایت می‌کنند و با آنها از طریق مکاتبه، جلسه مشاوره حضوری، گفت‌و‌گوی اینترنتی در ارتباط هستند.

کی‌نیا خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان شرکت‌کننده در این طرح کتاب‌هایی که توسط استادان به آنها معرفی شده‌اند را مطالعه می‌کنند و ارتباط بین دانش‌آموزان نیز بیش‌تر می‌شود.

وی ابراز داشت: امیدواریم خروجی این دوره‌های آموزشی حضور بیشتر دانش‌آموزان در المپیادهای علمی و کسب رتبه‌های بالای این رقابت باشد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول