اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان کرمان:

نخستین گردهمایی نخبگان کرمان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: نخستین گردهمایی نخبگان استان کرمان مرداد ماه امسال برگزار می‌شود.

نخستین گردهمایی نخبگان کرمان برگزار می‌شود

فرشید کی‌نیا امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: نخستین گردهمایی نخبگان استان کرمان با حضور نخبگان در مرداد ماه برگزار می‌شود.

وی هدف از برگزاری این گردهمایی را حضور نخبگان در کرمان و بهره‌گیری از توان آنها در عرصه‌های مختلف ذکر کرد.

کی‌نیا با اشاره به اینکه 83 درصد نخبگان کشور برای تحصیل در تهران حضور دارند، خاطرنشان کرد: در این نخستین گردهمایی نخبگان استان کرمان برای تعامل و ارتباط نخبگان با یکدیگر تلاش می‌شود.

وی تصریح کرد:‌ استان کرمان دارای نخبگانی است که رتبه‌های برتر کنکور و المپیادها را کسب کرده‌اند و اگر این افراد با توانمندی‌های کرمان آشنا نشوند به راحتی جذب دیگر استان‌ها و یا دیگر کشورها می‌شوند.

کی‌نیا ابراز داشت: در نخستین گردهمایی نخبگان کرمان افزایش تعلق خاطر بیشتر و پررنگ‌تر نخبگان به این استان را دنبال می‌کنیم.

وی بیان داشت: در حاشیه برگزاری نخستین گردهمایی نخبگان استان کرمان با توجه به تخصص نخبگان حاضر در همایش مذکور چند گروه علمی تشکیل می‌‌شود تا نیازسنجی استان در زمینه‌های مختلف را انجام دهیم.

کی‌نیا عنوان کرد: بنیاد ملی نخبگان استان کرمان در این گردهمایی از امیرمحمود هوشمند و فاطمه‌سادات حسینی 2 دانش‌آموز کرمانی دارای رتبه‌های دوم و سوم گروه آزمایشی علوم انسانی کنکور 91 تجلیل به عمل می‌آورد.

وی اظهار داشت: رایزنی‌هایی در استان کرمان صورت گرفته است که به حضور نخبگان در استان کرمان و به ویژه در بخش صنعت و معدن کمک شود.

کی‌نیا اذعان داشت: با توجه به حضور نخبگان کرمانی فعال در حوزه صنعت باید جایابی لازم برای حضور این افراد در صنعت استان کرمان انجام شود.

وی با بیان اینکه بنیاد نخبگان استان کرمان به تدریج از تمام نخبگان این خطه تجلیل می‌کند، افزود: این بنیاد بخشی از هزینه‌های حضور نخبگان در همایش‌های علمی خارج از کشور، کارهای تحقیقاتی، پایان‌نامه‌های ارشد و کارشناسی ارشد را پرداخت می‌کند.

کی‌نیا ابراز داشت: بنیاد ملی نخبگان همچنین اعتباراتی را در اختیار مراکز نخبه‌پرور مانند دانشگاه‌ها در زمینه تجهیز آزمایشگاه و یا بورسیه دکترا قرار می‌دهد.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول