اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری خبر داد

کاهش 16 درصدی خروج نخبگان از کشور

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری گفت: تا سال 84 درصد خروج نخبگان و برگزیدگان المپیادهای کشوری و جهانی از کشور 60 درصد گزارش شد که در حال حاضر این آمار به 16 درصد کاهش یافته است.

کاهش 16 درصدی خروج نخبگان از کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، خداداد پیرعلی بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از نخبگان این استان اظهار داشت: تا پیش از راه‌اندازی بنیاد علمی نخبگان این استان تنها 64 نخبه در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شده بود، این در حالیست که در حال حاضر افزون بر 117 نخبه از خدمات حمایتی این بنیاد بهره‌مند هستند.

وی با اشاره به فلسفه وجودی بنیاد نخبگان گفت: شناسایی و جذب استعدادها، جلوگیری از خروج نخبگان به خارج از کشور از ضرورت‌های تشکیل این بنیاد به‌شمار می‎رود.

پیرعلی از کاهش چشمگیر خروج نخبگان از کشور خبر داد و گفت: تا سال 84 تعداد افراد نخبه و برگزیدگان المپیادهای کشوری و جهانی از کشور افزون بر 60 درصد گزارش شده است، این در حالیست که در حال حاضر این آمار به 16 درصد کاهش یافته است.

رئیس بنیاد نخبگان چهارمحال و بختیاری حمایت از نخبگان را یکی از دلایل کاهش خروج نخبگان از کشور اعلام کرد و گفت: به‌منظور حمایت از نخبگان کشور به عنوان آینده‌سازان علم کشور، دانشجویان نخبه‌ای که در حال تحصیل هستند از کمک هزینه تحصیلی با هدف بهبود کیفی وضعیت آموزشی بهره‌مند می‌شوند.

وی از راه‌اندازی نمایشگاه دائمی دستاوردهای علمی نخبگان در استان خبر داد و افزود: به زودی نمایشگاه دائمی دستاوردهای نخبگان و استعدادهای برتر این استان دایر و بازدید برای عموم علاقمندان به ‌منظور آشنایی با جدیدترین دستاوردهای نخبگان این استان فراهم خواهد شد.

پیرعلی خاطرنشان کرد: این بنیاد به‌ منظور رفاه نخبگان و استعدادهای برتر این استان برنامه‌های متنوعی را در دستور کار خود قرار داده است که از جمله آنها می‌توان به ارائه خدمات رفاهی و ورزشی از جمله ارائه سانس اختصاصی شنا و بازدید از سد کارون چهار اشاره کرد.

مراسم تجلیل از نخبگان برتر استان چهارمحال و بختیاری با حضور 12 نفر از نخبگان این استان که در سال 90 در جشنواره منطقه‌ای کوهرنگ و جشنواره جوان خوارزمی برگزیده شده بودند برگزار شد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول