اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مخترع جوان کرمانی:

ارائه تسهیلات مانع خروج نخبگان از کشور می‌شود

خبرگزاری فارس: مخترع جوان کرمانی گفت: ارائه تسهیلات و توجه به نخبگان از خروج بعضی از افراد نخبه از کشور جلوگیری کرده است، اما تا رسیدن به وضع مطلوب در زمینه فرار مغزها فاصله داریم.

ارائه تسهیلات مانع خروج نخبگان از کشور می‌شود

حسین ایرانمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: با راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان زمینه‌های پیشرفت بیشتری برای نخبگان و مخترعان ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از راه‌اندازی بنیاد ملی نخبگان نمی‌توانستیم، طرح‌ها و ایده‌های خود را به صورت مطلوبی ارائه کنیم، افزود: در حال حاضر علاوه بر ارائه طرح‌های خود از تسهیلات ویژه نخبگان و مخترعان نیز بهره‌مند می‌شویم.

ایرانمنش تصریح کرد: ارائه تسهیلات و توجه به نخبگان از خروج بعضی از افراد نخبه از کشور جلوگیری کرده است، اما تا رسیدن به وضع مطلوب در زمینه فرار مغزها فاصله داریم.

وی اشتغال را مهم‌ترین دغدغه نخبگان برشمرد و بیان داشت: اگر برای نخبگان اشتغالزایی شود این افراد در کشور خود می‌مانند و برای برطرف کردن مشکلات تلاش می‌کنند.

ایرانمنش با اشاره به اینکه آیین‌نامه جذب نخبگان در دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است، ابراز داشت: باید منتظر ماند و دید که چند درصد از نخبگان می‌توانند از این آیین‌نامه استفاده کنند و در دستگاه‌ها جذب شوند.

وی ابراز داشت: بنیاد نخبگان امکانات مناسبی را در زمینه‌های مختلف در اختیار نخبگان و مخترعان قرار می‌دهد که این افراد می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ایرانمنش ارائه تسهیلات نظام وظیفه، جوایز تحصیلی، اعتبار پژوهشی و نوآوری، وام‌های مسکن و نوآوری و شکوفایی را از جمله تسهیلات در نظر گرفته شده برای نخبگان ذکر کرد.

وی خاطر نشان کرد: بنیاد نخبگان استان کرمان برنامه‌های فرهنگی را برگزار می‌کند که جشنواره ملی فرهنگی کویر سبز و مسابقه ملی علمی کارمانیا از جمله این برنامه‌هاست و نقش مهمی در مشارکت نخبگان در پرورش استعدادهای جوان دارد.

به گزارش فارس، حسین ایرانمنش در جشنواره خوارزمی سال 84 با ارائه طرح "ضریب شکست نور در سیالات" موفق به کسب رتبه برتر کشوری شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول