اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

صندوق مهر امام رضا عامل اسلامی شدن بانک‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان با اشاره به عملکرد مثبت صندوق مهر امام رضا (ع) در بخش اشتغال و ازدواج گفت: این صندوق الگوی اسلامی شدن بانک‌های کشور محسوب می‌شود.

صندوق مهر امام رضا عامل اسلامی شدن بانک‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد ظهر امروز در ششمین سالگرد تاسیس صندوق مهر امام رضا با اشاره به اینکه بحث جوانان بعد از انقلاب اسلامی همیشه حساس بوده است، اظهار داشت: مهم‌ترین دلیل آن جوان بودن جمعیت ایران است.

وی توسعه پایدار کشور را منوط به جمعیت جوان هر کشوری عنوان کرد و افزود: درصد رشد جمعیت کشور نگران کننده است.

استاندار زنجان به استفاده ابزاری از جوانان طی دهه‌های گذشته اشاره کرد و گفت: در طول این سال‌ها از موضوع جوانان فقط موج سواری شده است.

وی از نگاه ویژه دولت نهم و دهم به امور جوانان خبر داد و تصریح کرد: دولت احمدی‌نژاد با نگاه ویژه در این حوزه کارهای برجسته‌ای انجام داده است.

رئوفی‌نژاد به شفاف سازی ایجاد شده توسط دولت در امور جوانان اشاره کرد و گفت: ایجاد صندوق مهر امام رضا (ع) یکی از کارهای خوب انجام شده در حوزه جوانان محسوب می‌شود.

وی هدف از تاسیس صندوق مهر امام رضا را اعطای تسهیلات به ازدواج جوانان اعلام کرد و اضافه کرد: برای 81 هزار نفر 159 میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

استاندار زنجان به مشکلات به وجود آمده برای تسهیلات پرداخت شده به بخش اشتغال قبل از سال 85 اشاره کرد و گفت: بسیاری از دریافت کنندگان این تسهیلات تبدیل به بدهکار شده بودند.

وی به تسهیلات 48 میلیارد تومانی پرداخت شده به بخش اشتغال بعد از سال 85 اشاره و تاکید کرد: این پرداخت‌ها نظارت شده پرداخت شده است.

رئوفی‌نژاد عملکرد صندوق مهر امام رضا (ع) را در حوزه ازدواج مطلوب عنوان کرد و گفت: این صندوق در واقع یک الگوی خوب در حوزه بانکداری اسلامی محسوب می‌شود.

وی فضای حاکم بر بانک‌های کشور را نامطلوب عنوان کرد و افزود: این نوع بانکداری با اصول و آرمان‌های ما سازگاری ندارد.

استاندار زنجان تاکید کرد: صندوق مهر امام رضا (ع) جرقه بانکداری اسلامی در کشور محسوب می‌شود.

وی از طرح ویژه دولت برای پرداخت تسهیلات به طرح‌های دانش‌بنیان خبر داد و گفت: این تسهیلات به صورت تسهیلات یارانه‌های خواهد بود.

رئوفی‌نژاد بر لزوم تامین تسهیلات برای پرداخت به طرح‌های ویژه تاکید کرد و افزود: پرداخت تسهیلات به حوزه سرمایه در گردش طرح‌های ویژه از طریق بنیاد نخبگان انجام می‌شود.

وی با اشاره به برنامه دولت برای پرداخت تسهیلات به بخش کشاورزی اضافه کرد: سهم استان از تسهیلات بخش کشاورزی 169 میلیارد تومان است.

استاندار زنجان سرانه تسهیلات بخش کشاورزی را 30 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: این تسهیلات به طرح‌های کوچک پرداخت خواهد شد.

وی به تنوع موجود در طرح‌های کشاورزی اشاره و تصریح کرد: 45 نوع طرح تصویب شده برای دریافت تسهیلات در بخش کشاورزی وجود دارد.

رئوفی‌نژاد سهم تسهیلات بخش صنعت استان زنجان را 169 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات جدا از تسهیلات ارگان‌های حمایتی است.

وی با اشاره به آزمون استخدامی برگزار شده طی ماه‌های گذشته گفت: 6 هزار نفر برای جذب شدن 168 نفر در این آزمون شرکت کرده بودند.

استاندار زنجان تاکید کرد: موضوع اشتغال باید از حالت استخدامی تغییر کرده و به سمت کارهای خود اشتغالی سوق یابد.

شایان ذکر است، کار آفرینان برتر استان زنجان که از صندوق مهر امام رضا تسهیلات دریافت کرده بودند در این جلسه تقدیر شدند، ضمن اینکه رفیعی رئیس صندوق مهر امام رضا (ع) خدابنده در این جلسه به مشکلات صندوق‌های شهرستان‌ها اشاره کرد و خواستار حل این مشکلات شد.

نبوی و عال‌نیا، دو نفر از کار آفرینان نمونه هم ضمن توضیحات کوتاه در مورد طرح خود خواستار حمایت بیشتر از کار آفرینان شدند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول