اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان:

نهج‌‏البلاغه مظلوم واقع شده است/ بهره کافی از تعالیم علوی برده نمی‏‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: مظلومیت واقعی امام علی(ع) در بهره نبردن کافی از میراث معنوی نهج‏‌البلاغه است.

نهج‌‏البلاغه مظلوم واقع شده است/ بهره کافی از تعالیم علوی برده نمی‏‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدرضا سوقندی صبح امروز در جلسه کمیسیون تحول اداری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان، ضمن تسلیت ایام شهادت امام علی(ع) با اشاره به میراث معنوی اهل بیت(ع) خصوصاً نهج‏‌البلاغه اظهار داشت: نامه امام علی(ع) به مالک‌اشتر یک سند و منشور مدیریت ثبت شده است.

وی ادامه داد: مظلومیت امام علی(ع) فقط در این نیست که در مسجد مظلومانه و به دست خوارج به شهادت رسیده است، اگر چه از این نظر ایشان مظلوم هستند؛ اما مظلومیت واقعی در این است که بهره کافی از این شخصیت با عظمت با چنین میراث مکتوب ارزشمندی نبرده‏‌ایم.

سوقندی افزود: متون دینی از جمله نهج‏‌البلاغه چون منبع آن وحی است، کامل و قابل اعتماد هستند و از این رو، باید در حوزه‏‌های مختلف آموزش همچون اخلاق مدیریت، مبانی مدیریت و... ازاین متون استفاده شود.

وی با اشاره به فضیلت شب قدر و لزوم درس گرفتن از اهل بیت(ع) ادامه داد: در شب‏‌های با فضیلت قدر در کنار عبادات باید برای همه دعا کرد و در طلب از درگاه الهی بلند همت بود.

سوقندی در این جلسه پیرامون آموزش کارکنان گفت: کارکنان ارشاد اسلامی در هر جایی که حضور دارند، باید نقش مربی را ایفا کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در ادامه گفت: آموزش باید مثل خون در رگ‏‌های سیستم جاری باشد و در فرایند آموزش هیچ کس از آموزش بی‏‌نیاز نیست.

در ادامه جلسه، ترکیب اعضای کمیته تخصصی آموزش کارکنان مشخص و برنامه جامع آموزشی به عنوان یکی از اقدامات این کمیته تعیین شد.

و همچنین در ادامه این جلسه ترکیب اعضای کمیته تخصصی فناوری و کمیته سلامت اداری به عنوان کمیته‏‌های تخصصی زیرمجموعه کمیسیون تحول اداری تعیین و پیرامون شاخص‏‌ها و حوزه‏‌های فعالیت این کمیته‏‌ها بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ع20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول