اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت بنیاد نخبگان صورت می‌گیرد

برگزاری جشنواره ملی فرهنگی "کویر سبز" در کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول امور نخبگان بنیاد نخبگان استان کرمان گفت: جشنواره ملی فرهنگی "کویر سبز" از جمله برنامه‌های فرهنگی این بنیاد است که در سال جاری برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره ملی فرهنگی "کویر سبز" در کرمان

حسین ایرانمنش امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: کارگروه آی‌تی بنیاد ملی نخبگان استان کرمان با حضور هفت دانشجوی کرمانی دانشگاه صنعتی شریف تهران راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به برگزاری طرح "دوست علمی" توسط بنیاد نخبگان ابراز داشت: شبکه اجتماعی مجازی دوست علمی در استان کرمان راه‌اندازی شده است تا شرکت‌کنندگان در این طرح ارتباط بیش‌تری با یکدیگر و استادان خود داشته باشند.

ایرانمنش بیان داشت: راه‌اندازی این شبکه از سوی کارگروه آی‌تی بنیاد ملی نخبگان استان کرمان ارائه شد و هم اکنون در حال جمع‌آوری اطلاعات مورد نیاز هستیم.

وی افزود: کار گروه آی‌تی بنیاد ملی نخبگان استان کرمان همچنین طرح مسابقه مجازی برای نخبگان را ارائه کرده است.

ایرانمنش عنوان کرد: این مسابقه دارای سطح‌بندی است و افرادی که سطوح پایین‌تر را پشت‌سر بگذارند، می‌توانند وارد مراحل بالاتر شوند.

وی تصریح کرد: مشکلات جامعه در آخرین مرحله از مسابقه مجازی نخبگان مطرح می‌شود و نخبگان برای برطرف کردن این مسائل راه حل ارائه می‌دهند.

ایرانمنش خاطر نشان کرد: بنیاد ملی نخبگان تسهیلاتی را در زمینه نظام وظیفه، جوایز تحصیلی، اعتبار پژوهشی، وام مسکن، وام نوآوری و شکوفایی، سفر عمره مفرده به نخبگان ارائه می‌کند.

وی ابراز داشت: 16 نفر از نخبگان استان کرمان برای استفاده از تسهیلات نظام وظیفه اقدام کرده‌اند که تاکنون 14 نفر تأیید شده‌اند و پرونده دو نفر دیگر در دست بررسی است.

ایرانمنش برگزاری جشنواره ملی فرهنگی "کویر سبز" را از جمله برنامه‌های فرهنگی بنیاد ملی نخبگان استان کرمان در سال جاری ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه این برنامه در سه قسمت اجرا می‌شود، اظهار داشت: آشنایی با تاریخ کرمان از طریق بازدید از بناهای تاریخی از جمله بخش‌های جشنواره ملی فرهنگی "کویر سبز" است.

ایرانمنش ابراز داشت: بازدید از معادن و صنایع برتر استان کرمان و گردش در طبیعت، کویرنوردی و مسابقات نجوم و دیدار از داغ‌ترین نقطه زمین در کلوت‌های منحصر به‌فرد از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول