اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قم:

شخص ولایی غیرت سیاسی و فرهنگی دارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: شخص ولایی غیرت سیاسی و فرهنگی دارد و محب علی(ع) این ویژگی‌ها را در خود تقویت می‌کند.

شخص ولایی غیرت سیاسی و فرهنگی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که با حضور هزاران نفر از زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت برگزار شد، در سخنانی با اشاره به اینکه ائمه معصومین(ع) به ویژه حضرت علی(ع) الگوی ما در تقوا هستند، بیان کرد:‌ اگر می‌خواهیم اهل بیت خود را از ما بدانند باید در زندگی تقوا پیشه کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برای مقابله با نفاق نیازمند پیشگیری و درمان هستیم یادآور شد: انسان باید به گونه‌ای عمل کند که در زندگی به این صفت زشت مبتلا نشود.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه هیچ انسانی از خطا مصون نیست افزود: اصرار بر موضع اشتباه و بیان کردن آن آب به آسیاب دشمن ریختن است.

وی با اشاره به اینکه برخی‌ها دائما در حال بازگو کردن خطای دیگران هستند گفت: یکی از مسائلی که در انقلاب ضربه زیادی وارد کرده لجبازی و اصرار بر مواضع خطاست و همه باید مراقب باشند که در زمین دشمن بازی نکنند.

سعیدی با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس اظهار کرد: روز جهانی قدس از مهم‌ترین مناسبت‌های نظام اسلامی است و امام امت در زمینه قدس فرمودند «مسلمانان جهان روز قدس را روز همه مسلمین و مستضعفین بدانند» و رهبر انقلاب نیز درباره این روز می‌فرمایند «قدس نماد صف‌‌بندی حق در برابر باطل است».

وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها پس از اینکه با همراهی دولت‌های غربی، بیت‌المقدس را اشغال کردند دست به ارتکاب انواع جنایات زده‌اند بیان کرد: صهیونیست‌ها دشمنان بشریت هستند و بدون تردید یهود و مشرکان دشمن اصلی مردم دنیا و مؤمنان به شمار می‌روند.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) در ادامه با اشاره به اینکه بیت المقدس در طول تاریخ همواره مورد طمع بوده است گفت: مؤمنان همیشه از این سرزمین مقدس دفاع کرده و خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه امت حزب‌الله با شرکت در راهپیمایی روز قدس نسبت به قبله نخست مسلمین ادای احترام می‌کنند بیان کرد:‌ در روز جهانی قدس صلابت امت اسلام به جهانیان نشان داده می‌شود.

سعیدی تاکید کرد: دنیا باید بداند امت اسلام مصمم هستند تا اسرائیل غاصب را از این سرزمین مقدس بیرون برانند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهر و ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) مسلمانان را برای دفاع از قرآن در صحنه نگه داشته است، یادآور شد: تاکید پیامبر و ائمه اطهار بر توجه به سیره و شخصیت علی(ع) یک توصیه عاطفی نیست بلکه یک توصیه کاربردی است.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)‌در ادامه با اشاره به خصوصیات فرد محب گفت: وقتی که انسان محب علی(ع) شد سعی می‌کند خصوصیات محبوب را در خود تقویت کند.

وی تصریح کرد: امروز باید ببینیم که آیا حجاب، آرایش و غیرت دینی ما مورد پذیرش علی(ع) است؟ شخص ولایی غیرت ناموسی، سیاسی و فرهنگی دارد و محب علی(ع) این ویژگی‌ها را در خود تقویت می‌کند.

سعیدی با اشاره به اینکه مولای متقیان گره‌گشای مشکلات جامعه اسلامی است بیان کرد: دوستی علی(ع) سعادت دنیا و دشمنی با او، شقاوت را به دنبال دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اوضاع کشور سوریه اشاره کرد و گفت: در این کشور وهابی‌ها که لعنت خدا بر آنان باد بچه سه ساله را به جرم حب علی(ع)‌ دار می‌زنند و امیدواریم که خداوند هر چه زودتر شر آنان را از سر جامعه اسلامی کم کند.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول