اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون انرژی مجلس:

تولد نوزادان فلج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبار قطعیت ندارد

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: زاد و ولد کودکان فلج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبارهای ورودی از عراق قطعیت ندارد.

تولد نوزادان فلج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبار قطعیت ندارد

عبدالله تمیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس در شادگان اظهار کرد: نمایندگان استان‌های خوزستان، ایلام و کردستان کمیته‌ای را تشکیل داده و مراتب پیگیری رفع معضل گرد و غبار را به مجلس و وزارت بهداشت و درمان اعلام کرده‌اند.

وی در پاسخ به اینکه اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبار ورودی از کشور عراق صحت دارد، افزود: این موضوع با جدیت هر چه تمام در حال پیگیری است و امیدواریم با همت مسئولان به زودی روشن و شفاف اطلاع‌رسانی شود.

عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی مسئولان بر این نظر متفق‌القول هستند که اورانیوم ضعیف شده آمیخته با گرد و غبار ورودی از عراق به کشورمان صحت دارد و برخی دیگر مخالف این نظریه هستند.

وی در پاسخ به خبرنگار فارس مبنی بر اینکه صحت قضیه فوق و تأثیر آن بر زاد و ولد نوزادان فلج در خوزستان تا چند اندازه است، افزود: صحت یا سقم این خبر با پیگیری مسئولان محقق می‌شود که البته در این رابطه اختلاف نظرهای متعدد و مختلفی وجود دارد.

تمیمی با بیان اینکه زاد و ولد کودکان فلج حاصل از اورانیوم ضعیف شده در گرد و غبارهای ورودی از عراق قطعیت ندارد، گفت: البته که گرد و غبارها تأثیرات سویی بر سلامت شهروندان دارد اما در مورد زاد و ولد این دسته از کودکان باید تحقیقات گسترده‌تری انجام شود. 

وی بیان کرد: مردم شهرهای استان خوزستان سال‌های سال است که با معضل گرد و غبار دست و پنجه نرم می کنند و در این خصوص تاکنون راهکار جدی برای رفع آن اندیشیده و ارائه نشده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: امیدواریم مسئولان ملی با حمایت و توجهی مضاعف هر چه سریع‌تر در راستای رفع پدیده گرد و غبار وارد شده به خوزستان تلاش جدی‌تری کنند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول