اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

گرد و غبار نفس‌ آبادانی‌ها را بریده است/ظاهرا کسی به فکر نیست

خبرگزاری فارس: با وجود پیش‌بینی هواشناسی، بادهای شدید همراه با گرد و غبار در گوشه و کنار این شهر مواج بوده و نفس هر رهگذری را در سینه حبس کرده و به تنگ آورده است.

گرد و غبار نفس‌ آبادانی‌ها را بریده است/ظاهرا کسی به فکر نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، با وجود اینکه شدت گرد و غبار نسبت به دو سه روز اخیر بسیار کاهش یافته اما همچنان این ذرات چسبنده و سیاه، آخرین نفس‌های شهرمان را بریده است.

پس از طوفان گرد و غبار دو روزه در شهر، آنچنان گرد سیاهی بر سر و قامت جای جای آبادان دیده می‌شود که گویی سال‌هاست این منطقه به فراموشی سپرده شده، فراموشی ابدی و جاودانی...

با اینکه زمزمه‌های اقدامات مسئولان شهری، استانی و دولتی در راستای رفع این معضل دیرینه شنیده می‌شود اما هر چند روز یک‌بار ساکنان این منطقه ریه‌های خود را باید برای میزبانی مهمانی ناخوانده و مسموم آماده کنند.

همچنان چشم انتظار و امیدوار رحمتیم!

*خلیج فارس مواج است

رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: به دلیل تغییرات فشار هوا در سطح استان خوزستان و تضعیف زبانه کم فشار، شاهد وزش بادهای قابل ملاحظه‌ای همراه با برخاستن گرد و غبار محلی در دو روز اخیر در سطح استان بودیم.

وی افزود: این وضعیت تا دیروز بعدازظهر ادامه داشت که همین امر باعث مواج بودن خلیج فارس نیز شد.

*گرد و غبار از امروز رو به کاهش می‌رود

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در این خصوص اظهار کرد: تغییرات فشار سطح زمین که در سطح استان خوزستان در این چند روز اخیر مشاهد شد از امروز رو به کاهش خواهد رفت.

وی افزود: در نتیجه وزش بادهای قابل ملاحظه و احتمال برخاستن گرد و غبار تا صبح امروز در استان ادامه خواهد داشت.

مسعود دهملایی خاطر نشان کرد: آسمان استان صاف، در پاره‌ای نقاط همراه با گرد و غبار و خاک و توأم با وزش باد قابل ملاحظه پیش‌بینی می‌شود؛ خلیج فارس و سواحل آن نیز مواج خواهد بود.

وی اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته گتوند با 45.2 و ایذه با 19.6 درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط گزارش شده‌اند.

انتهای پیام/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول