اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود بارش باران

گرد و غبار در آبادان همچنان پابرجاست

خبرگزاری فارس: در دو روز گذشته میزان گرد و غبار در شهرهای آبادان و خرمشهر شدت گرفته و بار دیگر مردم این منطقه را کلافه کرده است.

گرد و غبار در آبادان همچنان پابرجاست

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، در دو روز گذشته میزان گرد و غبار در شهرهای آبادان و خرمشهر شدت گرفته و ظاهراً این روند تا چند روز آینده نیز پابرجاست.

مردم این منطقه که با گرد و غبار آشنایی دیرینه دارند این روزها با بستن درب خانه‌هایشان حسابی کلافه شده‌اند.

این روند تا کی و چه زمانی ادامه دارد... البته بنا به گفته هواشناسی استان خوزستان این گرد و غباری از صحرای جنوبی کشور عراق به سوی ایران حرکت کرده بود به استان‌های جنوبی کشور وارد شد و خوزستان را تحت تأثیر قرار داده است.

 

* افزایش دو درجه‌ای دمای هوای آبادان

رئیس اداره هواشناسی آبادان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان دمای هوای این منطقه 20 و کمترین آن نیز 20 درجه سانتیگراد گزارش شده است.

وی افزود: دمای کنونی هوای این منطقه 20 درجه بوده که نسبت به دیروز با افزایش دو درجه‌ای همراه بوده است.

سعید ابراهیمیان خاطرنشان کرد: همچنین در 24 ساعت گذشته بیشترین میزان رطوبت حاکم بر منطقه 55 درصد و کمترین آن 39 درصد است.

وی اضافه کرد: رطوبت فعلی حاکم بر منطقه 54 درصد است.

رئیس اداره هواشناسی آبادان بیان کرد: مسیر وزش باد نیز جنوب غربی تا شمال غربی بوده و سرعت آن بین 20 تا 35 کیلومتر گزارش شده است.

به گفته وی دید افقی بین چهار تا هفت کیلومتر و گاهی زیر دو کیلومتر گزارش شده است.

ابراهیمیان همچنین عنوان کرد: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته آسمان آبادان قسمتی تا تمام ابری با احتمال رگبار و رعد و برق همچنین گرد و غبار همراه خواهد بود.

 * تداوم گرد و غبار تا پایان روز شنبه

مدیرکل هواشناسی خوزستان نیز در خصوص وضعیت گرد و غبار وارد شده به استان چنین اظهار کرد: وزش بادهای شدید در صحاری عراق سبب ایجاد توده‌های گرد و غباری شده که در راه رسیدن به ایران به خوزستان وارد شد و شرایط هوایی این استان را تحت تأثیر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه گرد و غبار تا پایان روز شنبه خوزستانی‌ها را همراهی می‌کند، خاطرنشان کرد: در شرایط کنونی این سامانه گرد و غبار به خوزستان وارد شده و در استان مستقر شده است.

انتهای پیام/صا10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول