اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان:

اهداف طرح "عضویت خانوادگی" ترویج مطالعه مفید است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در خانواده‌ها از اهداف اجرای "طرح عضویت خانوادگی" است.

اهداف طرح "عضویت خانوادگی" ترویج مطالعه مفید است

محمدربیع احمدخانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: سامانه اینترنتی فهرستگان کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیش از 700 هزار نسخه کتاب راه‌اندازی شده است.

وی با بیان اینکه با استقرار این سامانه، جست ‌و‌ جوی کتاب به صورت ساده و پیشرفته از طریق اینترنت در منابع کتابخانه‌های عمومی و مشارکتی زیرپوشش این اداره کل امکان‌پذیر است، افزود:‌ به منظور آشنایی و استفاده از این پایگاه علاقه‌مندان می‌توانند به آدرس www.znlibs.ir مراجعه کنند.

احمدخانی از راه‌اندازی 24 کانون ادبی و قرآنی از سوی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد و افزود: برگزاری مسابقه عکاسی یار مهربان با موضوع کتاب، کتابخانه و کتابخوانی از برنامه‌های برگزار شده توسط این نهاد است.

وی با اشاره به برگزاری یک هزار و 600 مسابقه کتابخوانی در استان زنجان خاطرنشان کرد: این مسابقات به منظور توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی برگزار شده است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه تکمیل 15 باب کتابخانه عمومی از اقدامات این اداره کل محسوب می‌شود، افزود: انتخاب کتابخانه‌های عمومی سیدالشهدا و فرهنگ زنجان به عنوان کتابخانه‌های برتر از دیگر موفقیت‌های این نهاد است.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره جشنواره اهدای کتاب با عنوان هدیه دانایی یادآور شد: همزمان با هفته کتاب این جشنواره در زنجان به منظور دریافت و جذب کتب اهدایی برگزار شده است.

احمدخانی از اجرای فعالیت‌های فوق برنامه در کتابخانه‌های عمومی زیرپوشش این اداره کل خبر داد و گفت: برگزاری جلسات قصه‌گویی، شاهنامه‌خوانی، مثنوی‌خوانی، نمایش فیلم و کارتون برای کودکان از فوق برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی برپایی ایستگاه نقاشی با محوریت کتاب و کتابخوانی و نمایشگاه کتاب را از برنامه‌های این اداره کل عنوان کرد و افزود: برگزاری کلاس‌های آموزشی روخوانی و حفظ قرآن، تفسیر، احکام، محفل انس با قرآن کریم، آموزش زبان انگلیسی، بازدید دانش‌آموزان و برنامه‌ریزی کنکور از دیگر برنامه‌های این اداره کل است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت خانواده در رشد فردی و اعتلای فرهنگی افراد تصریح کرد: لزوم ترویج فرهنگ مطالعه در بین خانواده‌ها برنامه‌ریزی دقیقی را در این زمینه می‌طلبد.

وی با اشاره به اجرای طرح عضویت خانوادگی به همت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان یادآور شد: این طرح با شعار "هر خانواده عضو کتابخانه" در استان اجرایی شده است.

احمدخانی با بیان اینکه در این طرح امتیازات و تخفیف‌های ویژه‌ای برای عضویت اعضای خانواده در نظر گرفته شده است، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه مفید در خانواده‌ها از اهداف اجرای این طرح است.

وی ارائه خدمات کتابخانه‌ای براساس نیاز سنجی خانواده‌ها را از اهداف این طرح دانست و گفت: ‌اختصاص زمانی ویژه برای مطالعه خانواده‌ها و فراگیرشدن جمعیت استفاده کننده از کتابخانه‌ها از دیگر اهداف این طرح محسوب می‌شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گسترش نفوذ برنامه‌های کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی در جامعه و خانواده‌ها را به منظور تکریم ارباب رجوع و غنی‌سازی اوقات فراغت خانواده‌ها را از اهداف مهم این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول