اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

5 ایستگاه مطالعه در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از راه‌اندازی پنج ایستگاه مطالعه در استان چهارمحال و بختیاری تا پایان سال جاری خبر داد.

5 ایستگاه مطالعه در چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، مجدالدین معلمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: از نظر کیفی وضعیت کتابخانه‌های این استان مطلوب است و کتابداران دلسوزی در این استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه چهارمحال و بختیاری در مسیر رسیدن به سند چشم‌انداز کشور در حرکت است، افزود: در صورتی که شرایط کتابخانه‌های لردگان و کوهرنگ نیز به یک وضع مطلوبی برسد، در سال 92 جشن رسیدن به سند چشم‌انداز سرانه کتابخانه‌ها در این استان برپا می‌شود.

معلمی با اشاره به سیاست‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بیان داشت: یکی از سیاست‌های مهم این نهاد در سال جاری توسعه طرح کتاب من است.

وی ادامه داد: سامانه کتاب من طرحی ملی در راستای اعتلای عدالت فرهنگی جامعه و ترویج فرهنگ مطالعه در کشور است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: طرح کتاب من در اردیبهشت‌ماه 88 توسط محمود احمدی‌نژاد در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افتتاح شد.

وی از اجرای طرح کتاب برتر در سطح کشور خبر داد و گفت: در سال گذشته یک هزار جلد کتاب برتر در 100 موضوع انتخاب شده و در حال حاضر نیز در شبکه کتابخوانان برتر کشور فعال است.

معاون نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به طرح کتابخانه‌های دیجیتال گفت: این طرح یکی دیگر از سیاست‌های در دست بررسی نهاد کتابخانه‎‌های کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه طرح کتابخانه‌های دیجیتال فاقد مجوز است و هنوز نتوانسته رضایت ناشر و نویسنده را کسب کند و فقط در حد معرفی کتاب باقی مانده است.

معلمی از وجود 2 هزار و 794 کتابخانه در سطح کشور خبر داد و افزود: از این تعداد هزار و 986 کتابخانه به صورت نهادی و 791 کتابخانه دیگر نیز به صورت مشارکتی اداره می‌شود.

وی از راه‌اندازی پنج ایستگاه مطالعه کتاب در استان چهارمحال و بختیاری خبر داد و گفت: در شهریورماه جاری راه‌اندازی این تعداد ایستگاه مطالعه در این استان کلید می‌خورد.

معلمی گفت: تمام تلاش خودمان را انجام خواهیم داد تا بتوانیم تا پایان سال جاری تعداد ایستگاه‌های مطالعه در این استان را به 10 عدد برسانیم.

وی هدف از اجرای طرح راه‌اندازی ایستگاه‌ مطالعه را افزایش کمی و کیفی وضعیت مطالعه دانست و اظهار داشت: طرح ایستگاه‌های مطالعه برای افزایش وضعیت فعلی مطالعه است.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول