اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی خبر داد

رسانه‌ها برای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه تلاش کنند

خبرگزاری فارس: معاون اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: فعالان رسانه‌های جمعی برای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه باید بیش از پیش تلاش کنند.

رسانه‌ها برای نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه تلاش کنند

موسی نوری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در آستانه فرا رسیدن روز خبرنگار قرار گرفته‌‌ایم اظهار داشت: فعالان عرصه رسانه در راستای احیای فرهنگ مطالعه در جامعه باید بیشتر از گذشته تلاش کنند تا روند توسعه شتاب ‌گیرد زیرا علوم مختلف لحظه به لحظه در حال رشد هستند.

وی با بیان اینکه در کتابخانه مرکزی ارومیه امکان دستیابی به یافته‌های علمی مرکز منطقه‌ای اطلاع‌رسانی علوم و فناوری فراهم شده است اضافه کرد: طی تفاهم‌نامه‌ای که با معاونت پژوهشی دانشگاه ارومیه منعقد شد امکان استفاده از اطلاعات و ذخایر علمی پایگاه مذکور برای اعضای کتابخانه‌ها فراهم شد.

نوری اضافه کرد: مرکز منطقه‌ای علوم و فناوری در سال 1369 در شیراز تاسیس شد به طوری که برای راه‌اندازی آن تفاهم‌نامه‌ای بین فرهنگستان علوم جهان سوم و وزارت علوم منعقد شده و به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده، سپس تاسیس شده است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی بیان داشت: این مرکز با هدف مرتفع کردن نیازهای تحقیقاتی اعضای هیئت علمی، پژوهشگران و دانشجویان کشورهای اسلامی راه‌اندازی شده است که از طریق ایجاد تعامل با مسئولان دانشگاه ارومیه، خدمات لازم در این حوزه به پژوهشگران استان نیز ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: برقراری ارتباطات الکترونیکی برای دریافت و ارسال اطلاعات داخلی و منطقه‌ای، برقراری نظام مبادله الکترونیک اطلاعات، تهیه و ساماندهی دانش مکتوب، تاسیس انواع پایگاه اطلاعاتی، انتشار گزارش پژوهش در نشریات علمی و کتاب‌های مختلف، حمایت از پژوهش‌های داخلی و منطقه‌ای، برپایی همایش با حضور سخنرانان برجسته از جمله برنامه‌های این مرکز است.

معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های لازم جهت همکاری متخصصان ایرانی مقیم خارج از کشور، اجرای برنامه‌های علمی و تبادل دانشجو با دانشگاه‌ها، موسسات داخلی و منطقه‌ای در قالب مجوزهای قانونی، برقراری ارتباط علمی با سازمان‌های یونسکو، فرهنگستان علوم جهان سوم و سازمان همکاری‌های اقتصادی از دیگر فعالیت‌های این مرکز است که اداره‌کل کتابخانه‌ها نیز در این حوزه گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول