اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خبر داد

رونمایی از ایستگاه‌های مطالعه از ابتدای شهریورماه در اردبیل

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل گفت: از هفته اول شهریورماه سال جاری مراسم رونمایی از ایستگاه‌های مطالعه در اردبیل برگزار می‌شود.

رونمایی از ایستگاه‌های مطالعه از ابتدای شهریورماه در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، صادق فرهمند امین در جلسه شورای اداری کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل اظهار داشت: با توجه به اهمیت و فلسفه وجودی ایستگاه‌های مطالعه مفید این طرح یکی از مهمترین اهداف نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در جهت نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در بین شهروندان است.

وی خاطرنشان کرد:در هر کدام از این ایستگاه‌ها در هر نوبت 150 نسخه کتاب در قالب  15 عنوان قرار خواهند گرفت و شهروندان خواهند توانست در طول فعالیت‌های روزانه خود ساعات و دقایق فراغت خویش را به مطالعه کتاب و بهره‌مندی از محتوای آن بگذرانند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با بیان اینکه طبق برآوردها در هر ماه 5 هزار کتاب به هر کدام از این ایستگاه‌ها تزریق خواهد شد، یادآور شد: نکته مهم این است که مسئولین نهادها و اداراتی که با سطح وسیعی از شهروندان سرو کار دارند باید با درک اهمیت این طرح ملی و فرهنگی در آن مشارکت کنند تا انشاالله شاهد ارتقای فرهنگ کتابخوانی در استان اردبیل باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرهمند امین گفت: در مرحله اول و در طی هفته‌های آینده تعداد چهار دستگاه و سپس شش دستگاه دیگر از این ایستگاه‌ها در مراکز و ادارات پرتردد سطح اردبیل و سایر شهرستان‌های استان نصب و راه‌اندازی خواهند شد و شهروندان خواهند توانست با بهره‌مندی از این کتب استفاده مفیدتری از اوقات فراغت و لحظات بیکاری خود ببرند.

این مسئول در خصوص نحوه برگشت کتب امانت گرفته شده توسط مردم نیز بیان داشت: شهروندانی که کتب این ایستگاه‌ها را به امانت می‌گیرند می‌توانند پس از مطالعه آن و در فرصت‌های بعدی کتاب را به نزدیک‌ترین ایستگاه مطالعه و یا کتابخانه‌ای سطح شهر تحویل دهند و لذا در این خصوص هیچ فوریتی از طرف اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان وجود ندارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل از همه مسئولان استان و نیز مدیران و کارشناسان اداره کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل خواست تا ضمن مشارکت سازنده در این طرح فرهنگی و ملی حداکثر سعی خود را در جهت موفقیت این طرح کلان بکار گیرند.

فرهمند امین در پایان سخنان خود اظهار داشت: مراسم رونمایی از ایستگاه‌های مطالعه مفید در استان با حضور مسئولان و نمایندگان استان، مدیران ادارات و شخصیت‌های علمی و فرهنگی استان در اوایل شهریورماه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان نیز گزارشی از بازدیدهای به عمل آمده از کتابخانه‌های تعدادی از شهرستان‌های استان ارائه نمود.

انتهای پیام/خ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول