اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل اتوبوسرانی شیراز عنوان کرد

ترویج مطالعه گامی به سوی جامعه مدرن اسلامی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان اتوبوسرانی شیراز و حومه گفت: ترویج فرهنگ مطالعه در سفرهای درون شهری گامی به سوی جامعه مدرن اسلامی است.

ترویج مطالعه گامی به سوی جامعه مدرن اسلامی

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، حمیدرضا ناصری عصر امروز در آیین رونمایی از طرح مطالعه در سفرهای شهری اظهار داشت: دین اسلام نیز دینی فرهنگی و رسالت آن آموزش فرهنگ اصیل بر مبنای فطرت است که این موارد لزوم ارتقای فعالیت‌های فرهنگی در شهری با فرهنگ نظیر شیراز را دو چندان می‌کند.

وی افزود: در حال حاضر فعالیت‌های فرهنگی به نوعی مظلوم و مغفول مانده و لازم است که مسئولان حمایت قوی‌تری از طرح‌هایی کنند که با چند سال خون دل به ثمر می‌نشیند.

ناصری تصریح کرد: وجود ناهنجاری‌های متعدد در عرصه‌های عمومی، هنجارشکنی در خیابان و کوی و برزن، عصبیت و زد و خورد مردم با یکدیگر ناشی از فقر فرهنگی است و در این زمینه گسترش امر به معروف و نهی از منکر بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

وی ادامه داد: نباید گمان کرد که امر به معروف و نهی از منکر تنها از کانال روحانیت و با روش‌های مألوف انجام می‌شود بلکه ارتقای سطح فرهنگی جامعه باید توسط تمام شهروندان و دستگاه‌های دولتی دنبال شود.

مدیرعامل اتوبوسرانی شیراز خاطرنشان کرد: باید تمهیداتی اندیشید که زمانی مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند تهمت، غیبت، افترا، بداخلاقی و سایر مسائل ناپسند به حداقل برسد.

وی سطح استفاده مردم از برنامه‌های آموزنده صدا و سیما و مطالعه نشریات را پایین ارزیابی و اضافه کرد: جمعیت استفاده‌‌کننده از ناوگان حمل و نقل عمومی از تمام اقشار هستند و با طرحی کارشناسی شده و بر مبنای جذابیت‌های روان‌شناختی می‌توان به ارتقای فرهنگ عمومی کمک کرد و از این طریق آسیب‌های اجتماعی را کاهش داد.

ناصری ادامه داد: بنابر طرح مطالعه در سفرهای شهری شیراز، در اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل درون شهری با استفاده از فلایرپلاست موضوعاتی مانند آسیب‌های اجتماعی، فرهنگ استفاده از اموال عمومی، فرهنگ ترافیک، تکدی‌گری، اطلاعات عمومی، فرهنگ شهروندی و ... به شهروندان ارائه می‌شود و به زودی در تاکسی‌ها و بازار نیز طرح‌های مشابهی اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، سیروس پاک‌فطرت مشاور و مدیر حوزه شهردار شیراز، محمد فرخ‌زاده معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار و جمعی دیگر از مسئولان حاضر در مراسم افتتاح طرح مطالعه سفرهای درون شهری، به مناسبت روز خبرنگار افتتاح طرح را به خبرنگاران حاضر در مراسم واگذار کردند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول