اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نعیم‌آبادی:

خلفا برای اداره جامعه با امام علی (ع) مشورت می‌کردند/ امام علی (ع) خانه‌نشین نبود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه، خلفا حتی در زمانی که خلافت برعهده‌ علی (ع) نبود نیز با وی برای تصمیم‌گیری در جامعه اسلامی مشورت می‌کردند، گفت: عدل علی (ع) پس از پیامبر (ص) در دنیا بی‌نظیر است.

خلفا برای اداره جامعه با امام علی (ع) مشورت می‌کردند/ امام علی (ع) خانه‌نشین نبود

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت ایام شهادت مولای متقیان علی (ع) اظهار داشت: حضرت علی (ع) در اجرای عدالت و تقسیم بیت‌المال پس از پیامبر بزرگوار اسلام در دنیا بی‌نظیر است.

وی افزود: برخی از متولیان بیت‌المال که امروز فکر می‌کنند بیت‌المال از شیر مادر برای آنان حلال‌تر است و آن را به هر کس که دوست دارند می‌دهند، باید به حضرت علی (ع) نگاه کنند که چگونه در برابر تقسیم بیت‌المال و هزینه کردن آن حساس بود و عدالت را در این خصوص به خوبی اجرا می‌کرد.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان اضافه کرد: معلوم نیست برخی افراد چرا بدون مطالعه حرف می‌زنند و می‌گویند حضرت علی در دورانی که خلافت را برعهده نداشتند خانه‌نشین بودند و مردم او را تنها گذاشته بودند، این در حالی است که امیرالمومنین علی (ع) حتی در دورانی که خلافت را برعهده نداشتند نیز فردی فعال در جامعه و محور تصمیمات بودند و خلفا با مشورت علی (ع) برای جامعه اسلامی تصمیم‌گیری می‌کردند اما متاسفانه شاهد این هستیم که برخی افراد برای به گریه آوردن مردم در این شب‌ها دروغ می‌گویند.

نعیم‌آبادی گفت: نهج‌البلاغه در فصاحت سخن پس از قرآن کریم بی‌نظیر است.

وی تاکید کرد: ما شیعیان باید قدر این سرمایه‌های بزرگ را بدانیم و بیشتر بزرگان خود هم‌چون حضرت علی را بشناسیم و با مطالعه کتاب‌هایی هم‌چون نهج البلاغه از حضرت علی در زندگی خود الگوبرداری کنیم.

نماینده مردم هرمزگان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به روز جهانی قدس، اظهار داشت: حرکت‌های جهانی دفاع از حق مردم فلسطین از روز قدس آغاز شد و مردم مسلمان ایران با وجود اینکه در مکه مکرمه نیروهای سعودی با آنها به شدت برخورد کردند برای آزادی قدس فریاد زدند و امروز فلسطین به مسئله‌ای جهانی تبدیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز جهانی قدس بسیار با اهمیت است و مردم هرمزگان نیز در کنار مردم سایر نقاط کشورمان باید هر چه گسترده‌تر در راهپیمایی روز جهانی قدس حضور پیدا کنند.

امام جمعه بندرعباس خطاب به نمازگزاران گفت: فرد مسلمان باید ثروت خود را در راه مسجدسازی و مدرسه سازی هزینه و وقف کند.

به گفته نعیم‌آبادی، هرمزگان در حال حاضر با کمبود خوابگاه‌های دانشجویی و مسجد رو به رو است.

انتهای پیام/ر20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول