اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بردخون:

امام علی مظهر عملی عدالت بود

خبرگزاری فارس: امام جمعه بردخون گفت: عدالت حضرت علی(ع) باعث دشمنی معاندان و بدخواهان شد زیرا امام علی مظهر عملی عدالت و راستی بود.

امام علی مظهر عملی عدالت بود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حجت‌الاسلام سید حسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار داشت: امام علی(ع) در دوران کوتاه امامت خود که 5 سال بود با اوج دشمنی و مخالفت‌های دشمنان اسلام روبرو بود و بالاخره این دشمنی‌ها باعث شهادت مظلومانه آن امام غریب شد.

وی افزود: امام حاضر نشد به افرادی که صلاحیت نداشتند پست و مقام دهد و دست زیاده‌خواهان را از بیت‌المال کوتاه کرد و اموال بیت‌المال را از افراد نالایق باز پس گرفت و حتی حاضر نشد به برادرش عقیل بیش از سهمش از بیت‌المال هزینه کند که این عوامل بذر کینه را در دل دنیاخواهان کاشت و جنگ‌هایی را بر امام تحمیل کردند و نگذاشتند عدالت راستین پیاده شود.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: دنیاپرستان و منافقان جاهل و نادان که پیشانی آنان از عبادت پینه بسته بود پیشگام مخالفت‌ها شدند و در برابر قرآن ناطق، قرآن بر نیزه کردند و خوارج نهروان کمر به قتل امام مظلوم گرفتند و عاقبت ابن‌ملجم در شب 19 رمضان شمشیر زهرآگینش را بر فرق حضرت فرود آورد و علی به آرزوی دیرینش که شهادت و زیارت پیامبر و فاطمه بود نائل آمد.

رکنی‌حسینی با اشاره به مناسبت‌های هفته گفت: 23 مرداد سالروز پیروزی حز‌ب‌الله بر رژیم صهیونیستی و روز مقاومت است که این خاطره شیرین هرگز از ذهن مردم فراموش نخواهد شد و موضع اخیر استکبار و دشمنان غربی و عربی علیه سوریه به دلیل حمایت این کشور از مقاومت است.

وی افزود: 26 مرداد سالروز بازگشت نخستین گروه آزادگان هشت سال دفاع مقدس است که پس از سال‌ها تحمل سختی و شکنجه با سربلندی به کشور بازگشتند.

امام جمعه بردخون با اشاره به آخرین جمعه ماه رمضان گفت: این روز به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده که انتظار می‌رود همه مردم پرشور در راهپیمایی این روز شرکت کنند و حمایت خود را از مسلمانان جهان بویژه فلسطینیان و تنفر و انزجار خود را از استکبار اعلام کنند.

وی با تقدیر از سربازان امام زمان(عج) به دلیل دستگیری عاملان ترور شهدای هسته‌ای گفت: این موفقیتی بزرگ برای کشور ما و ذلت و خواری برای دشمن است تا مدعیان حقوق بشر که همواره شعار دفاع از حقوق بشر سر می‌دهند این اعمال وحشیانه را ببینند و بدانند که مردم ما هرگز دست از رهبری و نظام برنمی‌دارند و مانند ملت کوفه نخواهند بود.

رکنی‌حسینی در پایان از حضور نماینده مردم استان در مجلس خبرگان و مدیر حوزه‌های علمیه کشور در جمع نمازگزاران تقدیر کرد.

انتهای پیام/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول