اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد:

کمیته امداد به دنبال آمارسازی نیست

خبرگزاری فارس: معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: کمیته امداد به دنبال آمارسازی نیست بلکه هدف این نهاد در ارائه خدمات به مددجویان، توانمندسازی و خوداتکایی آنان است.

کمیته امداد به دنبال آمارسازی نیست

علی‌محمد ذوالفقاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: تمام تلاش و هدف‌گذاری کمیته امداد در سیاست‌گذاری‌های جدید، معرفی این نهاد به عنوان یک سکان موقت برای امداد نیازمندان و محرومین جامعه است.

این مسئول تصریح کرد: کمیته امداد از دیدگاه ما یک درمانگاه فقرزدایی است و باید تمامی خدمات و برنامه‌های حوزه‌های مختلف آن به این سمت و سو باشد.

ذوالفقاری شناسایی و احصای توانمندی‌ها و استعدادهای مددجویان را مهم‌ترین اولویت کمیته امداد دانست و افزود: سعی داریم با شناسایی توانمندی‌های مددجویان و ارائه آموزش‌های مختلف حرفه‌ای به منظور شکوفایی استعدادها، آنان را به سمت خوداتکایی و خودکفایی سوق دهیم.

وی از توسعه خدمات مددکاری در این کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: هدف ما انجام کارهای علمی، اساسی و قابل اتکا در زمینه رفع مشکلات و توانمندسازی محرومین و نیازمندان است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) بر مستندسازی و طرح خدمات کمیته امداد در زمینه رفع مشکلات نیازمندان و توانمندسازی آنان در کرسی‌های علمی کشور تاکید کرد و گفت: مستندسازی خدمات زمینه‌ای برای تقویت توانایی‌ها و رفع ضعف‌های کاری است.

این مسئول از حوزه حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) به عنوان یکی از حوزه‌های مهم و حساس نام برد و عنوان کرد: این حوزه به صورت 100 درصد با مددجویان ارتباط دارد و کارآمدی و توانمندی آن نقش مهمی در توانمندسازی مددجویان دارد.

ذوالفقاری تولید، مدیریت و به صحنه آوردن دانایی را مهم‌ترین خواسته امداد در ساختار جدید از حوزه حمایت استان‌ها و شهرستان‌ها خواند و افزود: انجام کار استاندارد و علمی در این حوزه خواسته امداد از معاونان و مدیران حوزه حمایت و سلامت است.

به گفته وی، آمارسازی در حوزه حمایت و سلامت هدف ما نیست و تنها کارها و اقداماتی که نتیجه و خروجی آن در زندگی مددجویان ملموس باشد در این حوزه اهمیت دارد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) بر تقویت همگرایی در بین فعالان حوزه حمایت در استان‌ها و شهرستان‌ها تاکید کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین نیازها در تحقق اهداف در هر جامعه و محیطی داشتن وحدت و همگرایی در بین افراد است.

به گفته وی، در هر مجموعه‌ای که همگرایی وجود دارد موفقیت در آن تضمین شده، ولی این اصل مهم در حال حاضر در بیشتر موارد مورد بی‌توجهی مدیران قرار گرفته می‌شود.

ذوالفقاری در پایان تحول ساختاری کمیته امداد را اقدامی مهم در راستای حرکت از وضعیت موجود به سمت وضعیت ایده‌ال دانست و ابراز امیدواری کرد با حرکت تحولی شکل گرفته در این نهاد مقدس، خدمات و برنامه‌های بهتری در راستای توانمندسازی جامعه هدف اجرایی شود.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول