اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سلسله نشست‌های تحریم اقتصادی و اقتصاد مقاومتی-8

اقتصاد مقاومتی تلنگری بر نظام اقتصادی کشور است

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: در چند سال اخیر تحریم‌های اقتصادی دشمن بر ایران افزایش یافته است و طرح اقتصاد مقاومتی تلنگری بر نظام اقتصادی کشور است.

اقتصاد مقاومتی تلنگری بر نظام اقتصادی کشور است

غلامرضا پورسلطانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه، در ارتباط با اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران، ملت ما با انواع تحریم‌های اقتصادی و هجمه‌های فرهنگی دشمن مواجه بوده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های دشمن نتیجه معکوس داشته است، ادامه داد: دشمنان نظام در جنگ تحمیلی با ‌حمایت‌های مالی و ارسال تجهیزات نظامی به رژیم بعثی عراق به هدف خود برای تضعیف نظام و به دست گرفتن حاکمیت ایران دست نیافتند.    

فرماندار بشرویه تصریح کرد: در طول عمر انقلاب اسلامی، دشمن از راه‌های گوناگونی برای نابودی ایران وارد شده و هر بار با شکست روبرو شده و طی چند سال اخیر تحریم‌های اقتصادی را علیه ایران تشدید کرده است.

 

*اقتصاد مقاومتی پویا و فعال است

پورسلطانی اقتصاد مقاومتی را بهترین راهکار برای خنثی کردن تحریم‌های دشمن دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی اقتصادی پویا و فعال است که در برابر تهدیدات و تحریم‌های اقتصادی دشمن مقاومت می‌کند بدون آنکه خللی در نظام اقتصادی به وجود آید.

وی گفت: مقام معظم رهبری از چند سال قبل در ارتباط با مباحث اقتصادی کشور رهنمودهایی داشتند و نامگذاری سال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، جهاد اقتصادی، اصلاح الگوی مصرف و همت مضاعف کار مضاعف همه در راستای آگاه‌سازی مردم از جریان تحریم‌های دشمن است.

فرماندار بشرویه اضافه کرد: معظم‌له حکیمانه تشخیص دادند که دشمن از جبهه‌های فرهنگی، سیاسی و نظامی شکست خورده و با تمرکز بر نقاط ضعف در اقتصاد کشور سعی دارد تا با بستن راه‌های معیشتی مردم را در تنگنا قرار دهد و موجب نارضایتی مردم از سیاست‌های اقتصادی کشور شود.

 

*مردم به اصل 44 قانون اساسی توجه کنند  

پورسلطانی عنوان کرد: در بحث اقتصاد مقاومتی، وارد کنندگان کالاهای خارجی که سود سرشاری به جیب می‌زنند با این طرح مخالفت کرده و ممکن است با در‌ خطر دیدن منافع خود، بر سر راه اقتصاد مقاومتی مانع ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: مردم باید با توجه به اصول اقتصاد مقاومتی، بخش‌های تولید را در دست بگیرند و با قناعت‌پیشگی، مدیریت مصرف و عدم استفاده از کالاهای لوکس و خارجی در تحقق منویات رهبری گام بردارند.

فرماندار بشرویه افزود: مسئولان نیز باید از ورود کالاهای خارجی جلوگیری کرده و نیازهای اساسی کشور را شناسایی و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول