اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت سمنان:

ولایت فقیه استمرار دهنده راه ائمه هدی(ع) است

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت سمنان گفت: ولایت فقیه استمراربخش راه ائمه هدی(ع) و اولیای الهی است و تبعیت از مقام عظمای ولایت امروز وظیفه همگانی محسوب می‏شود.

ولایت فقیه استمرار دهنده راه ائمه هدی(ع) است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‏الاسلام محمدباقر عبدوس ظهر امروز در خطبه‏های آیین وحدت‏بخش نماز جمعه این هفته سمنان که با حضور پرشور و بی‏سابقه مردم سمنان در مصلای نماز جمعه این شهر برگزار شد، اظهار داشت: امروز برای شناسایی منافقان باید میزان ولایت‏مداری افراد را سنجید.

وی تصریح کرد: آنهایی که نسبت به ولایت فقیه و مقام عظمای ولایت که استمراربخش راه ائمه هدی(ع) و اولیای الهی است، دچار تردید هستند و در زندگی خود درباره جایگاه ولایت فقیه و نقش آن در پیشبرد جامعه اسلامی تردید می‏کنند، را باید از زمره منافقان به شمار آورد.

امام جمعه موقت سمنان اضافه کرد: اگر کسی نسبت به جایگاه ولی فقیه و تبعیت از ولایت در زندگی‏اش علامت سؤالی داشته باشد، به همان میزان نمره نفاق می‏گیرد.

عبدوس ادامه داد: میزان سلامت اعتقادی، ایمانی و باورهای هر فردی به میزان ارادت و اطاعت وی از ولایت فقیه و جایگاه مقام عظمای ولایت بستگی دارد.

شب قدر، شب ولایت و قرآن است

امام جمعه موقت سمنان همچنین با برشمردن فضیلت‏های ماه مبارک رمضان و شب‏های قدر اظهار داشت: شب قدر، شب نزول قرآن و ملائکه بر پیامبر اکرم (ص) است.

عبدوس شب قدر را شب ولایت، عترت و قرآن دانست و گفت: این شب از غروب آفتاب تا طلوع فجر در حقیقت شب سلام و سلامتی دین، رفتار، عقیده  و باور است و همه باید از این فرصت به خوبی بهره ببرند.

وی با بیان اینکه شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان بسیار اهمیت دارد و در اصل شب "تنفیذ مقررات و سرنوشت" انسان‏هاست، اظهار داشت: "تنظیم، امضا و تنفیذ" برنامه زندگی یک ساله انسان در شب‏های قدر اتفاق می‏افتد.

حضور جوانان در مراسم دینی بسیار پررنگ است

امام جمعه موقت سمنان همچنین با بیان اینکه حضور جوانان در مراسم دینی بسیار پررنگ است، گفت: دشمن سال‏هاست می‏کوشد تا عشق به ولایت، عترت و امامت را در جوانان ایرانی کم‏رنگ سازد.

عبدوس ادامه داد: دشمنان اسلام و انقلاب با تمام گستردگی تبلیغاتی که در این زمینه انجام می‏دهند، نتوانسته‏اند به اهداف شوم خود برسند و جوانان همچنان به خصوص در مناسبت‏هایی نظیر دهه فاطمیه، محرم و عاشورا، اعتکاف و ماه مبارک رمضان حضور فعالانه دارند.

وی به تصویر کشیده شدن اوج عشق و ارادت جوانان به ائمه اطهار (ع) را در حقیقت نماد اقتدار نظام اسلامی و انقلاب دانست.

انتهای پیام/ع10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول