اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد حوزه علمیه قم:

ولایت امام زمان(عج) بزرگ‌ترین نعمت مسلمانان است

خبرگزاری فارس: استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه دوری از ولایت امام زمان(عج) بیشترین حد دوری از نعمات الهی است گفت: ولایت امام زمان(عج) بزرگ‌ترین نعمت مسلمانان است.

ولایت امام زمان(عج) بزرگ‌ترین نعمت مسلمانان است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام والمسلمین علی ظهیری بامداد چهارشنبه در جمع شرکت‌کنندگان در مراسم احیاء شب قدر در مسجد مقدس جمکران با اشاره به اهمیت و جایگاه توسل به حضرات معصومین در شب قدر اظهار کرد: توسل به حضرات معصومین(ع) به ویژه امام زمان(عج)، از کلیدهای اصلی استجابت دعا و قبولی طاعات و پذیرش توبه است.

وی افزود: مهم‌ترین سفارشی که خداوند در قرآن و پیامبران و ائمه اطهار(ع) در بیانات خود داشته‌اند، دور نگاه داشتن نفس از گناهان خرد و کلان است؛ زیرا هیچ عاملی همچون گناه، وجود انسان را بی‌حاصل و آزرده نمی‌سازد.

استاد حوزه علمیه قم با ذکر اینکه گناه، مانع استمرار و وصول نعمت است ادامه داد: گناه، سرنوشت انسان را به مخاطره می‌اندازد، چنانچه در فرمایشات بزرگان دین آمده است هیچ عاملی همچون ارتکاب گناهان، موجب برچیده شدن نعمت و از بین رفتن برکت زندگانی انسان نمی‌شود.

وی گفت: بسیاری از جوانان با مشکلاتی در زندگی خود روبه‌رو می‌شوند و دلیل مشکلات خود را به مسایل بیرونی نسبت می‌دهند ولی از این مسئله غافل هستند که تمام این مشکلات به واسطه گناهان ریز و درشتی است که در زندگی خود انجام می‌دهند و باید برای رهایی از این مشکلات، با خدا آشتی کرده و از گناهان دوری کنند.

ظهیری خاطر نشان کرد: در شب‌های قدر هیچ دعایی همچون دعا برای ظهور حضرت ولی عصر(عج) گیرا نیست، زیرا این دعا سبب جلب توجه حضرت به مؤمنان می‌شود و موجب جلب رضایت حضرت و جلب دعای ایشان خواهد شد.

وی گفت: آن نعمتی که دوری از آن تمام زندگی انسان را به مخاطره می‌اندازد، دوری از نعمت ولایت است و اگر انسانی از این نعمت به دور باشد، هیچ چیز ندارد و از رحمت الهی به دور خواهد ماند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حفظ حجب، حیا و عفت در میان جوانان، مهم‌ترین راهکار مقابله با تمام گرفتاری‌های اخلاقی و اجتماعی است ابراز کرد: جامعه با حیا و با عفت، جامعه‌ای مورد پسند امام زمان(عج) است و همه افراد در به‌وجود آوردن این جامعه نقشی اساسی دارند.

ظهیری خاطر نشان کرد: جامعه‌ای که در آن گناهان به صورت موجی در حال انتشار هستند نمی‌تواند مطلوب امام زمان(عج) باشد و برای جلب رضایت حضرت و جلب برکات، باید به سراغ کلید اصلی که همان توسل به امام زمان(عج) و دوری از گناهان است، برویم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول