اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

ولایت‏مداری وظیفه منتظر واقعی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهدیشهر گفت: ولایت‏مداری وظیفه منتظر واقعی امام زمان(عج) است و همه باید به این امر توجه داشته باشند.

ولایت‏مداری وظیفه منتظر واقعی است

به گزارش خبرگزاری فارس از مهدیشهر به نقل از روابط عمومی سپاه استان سمنان، حجت‌الاسلام محمد بارانی در جمع شماری از بسیجیان مهدیشهر اظهار داشت: آحاد جامعه خصوصاً جوانان باید امام زمان(عج) را حاضر و ناظر بر اعمال خود دانسته و این عمل باعث می‌شود از انجام فعل حرام پرهیز کنیم.

وی افزود: دستی که عمل حرام انجام می‌دهد، گوشی که صحبت و موسیقی حرام می‌شنود و چشمی که به حرام نگاه می‌کند، نمی‌تواند وجود مقدس و پاک آقا امام زمان(عج) را درک و ملاقات کند.

امام جمعه مهدیشهر در ادامه به القاب امام زمان(عج) اشاره و روایتی از ارتباط اشخاص با امام زمان(عج) را بیان کرد و گفت: ولایت‏مداری وظیفه منتظر واقعی امام زمان(عج) است و همه باید به این امر توجه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه شاهرود نیز در ادامه گفت: پویایی و رشد و تعالی یک جامعه به زنان آن جامعه ارتباط دارد چراکه پرورش جامعه مدیون حرکت زنان پرورش و رشد آنان است.

حجت‏‌الاسلام سیدرضا میربدیعی اظهار داشت: شهدای زن بزرگواری وجود دارند که در راه اعتلای فرهنگ فاطمی و زینبی قدم برداشته و در نهایت به مقام شهادت نائل شدند.

وی افزود: امام(ره) در مورد نقش زنان فرمودند «نقش زن در جامعه بالاتر از نقش مردان در جامعه است؛ چراکه زنان علاوه بر اینکه اقشار فعال جامعه هستند، دیگر اقشار فعال جامعه را هم از دامن خود به جامعه تحویل می‌دهند».

استاد حوزه علمیه شاهرود با تاکید بر پرورش انسان‌هایی نمونه و اسوه توسط مادران در جامعه گفت: حضور این همه زن شهیده نشان از اهمیت و مراقبت مادرانی فاضل و عالم بوده که این چنین گوهرهایی را در دامن خود پرورش و رشد داده و برای دفاع از اسلام و نظام تقدیم انقلاب کردند.

میربدیعی اظهار داشت: مقام معظم رهبری در مورد نقش زنان می‌فرمایند: «زنان مسلمان در کشورهای اسلامی باید برای همه زنان عالم الگو باشد و این نشان می‌دهد ما در مقابل فرهنگ شهادت و امانت‌هایی که در اختیارمان است مسئولیم».

وی با اشاره به مسئولیت سنگین جامعه در قبال شهدا گفت: شهدا برای حفظ قرآن و اسلام به پاخاسته‌اند و باید راه آنان را ادامه دهیم و در راستای اعتلای فرهنگ اسلام و انتقال فرهنگ شهدا به نسل‌های دیگر اهتمام ویژه داشته باشیم.

انتهای پیام/ع30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول