اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

آمریکا و اسرائیل در سوریه جنگ احزاب به راه انداخته‌اند

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم گفت:‌ اسرائیل، آمریکا، انگلیس، ترکیه، عربستان سعودی و قطر دست به دست هم داده‌اند و در این کشور جنگ احزاب جدیدی به راه انداخته‌اند.

آمریکا و اسرائیل در سوریه جنگ احزاب به راه انداخته‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در حرم حضرت معصومه(س) به آیه نهم سوره احزاب اشاره کرد و اظهار کرد: سوره احزاب دارای 12 محور مختلف است و مبارزه با خرافات محور نخست این سوره بود و محور دوم جنگ احزاب است و قرآن در 17 آیه این جنگ را شرح داده است.

وی با اشاره به شرایط جنگ احزاب و مشکلات پیش آمده برای لشکر مشرکان یادآور شد: طوفان شدید خیمه لشکریان را از جا ‌کند و به بیابان ‌برد و طوفان همه شرایط لشکریان دشمن را به هم ریخت.

استاد حوزه علمیه قم افزود: بنابر آیات قرآن اگر انسان شایسته‌ای باشیم کسانی که خداوند را اطاعت کرده و در راه ایشان استقامت کنند فرشتگان بر اینها نازل شده و به آنان قوت و قدرت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه فرشتگان الهی در فرصت‌های مختلف به یاری مؤمنان می‌آیند افزود: در این آیات که بعد از جنگ احزاب نازل شده آمده است که خداوند نعمت بزرگ پیروزی بر دشمن را به شما داد و خداوند همواره مراقب اعمال شماست که بعد از پیروزی چه خواهید کرد.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی در خصوص علت نام‌گذاری جنگ احزاب گفت: در این جنگ تمام طوائف و قبایل عرب که مخالف اسلام بودند همه دست به دست هم دادند.

وی با اشاره به اینکه جنگ احزاب در تاریخ مملکت ما تکرار شد، اضافه کرد: وقتی در جنگ تحمیلی صدام به ما حمله کرد تنها نبود قرائن هنگام جنگ و بعد از آن نشان داد که جنگ احزاب شکل گرفته بود.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه آمریکا، انگلیس، اسرائیل و برخی کشورهای عربی به صدام کمک کردند و به این کشور اطلاعات اسلحه پول و نیرو دادند اظهار کرد: محرک جنگ احزاب گروهی از بنی‌اسرائیل بودند و محرک جنگ تحمیلی هم گروهی از بنی‌اسرائیل بودند و البته هر دو در جنگ احزاب به لطف پروردگار ناکام شدند.

وی با اشاره به اینکه اکنون نیز جنگ احزاب در سوریه راه افتاده است افزود: آیا کسانی که در این کشور وارد شده‌اند، خواهان نجات این کشور هستند؟

این مرجع تقلید ادامه داد: اسرائیل، آمریکا، انگلیس، ترکیه، عربستان سعودی و قطر دست به دست هم داده‌اند و در این کشور جنگ احزاب جدیدی به راه انداخته‌اند.

وی با اشاره به اینکه در ماه رمضان خون این همه افراد در سوریه به زمین ریخته می‌شود گفت: ان‌شالله در این جنگ احزاب هم همگی دشمنان ناکام شده و امیدواریم با کمک خداوند، سوریه از چنگ اینها نجات پیدا کند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه جنگ احزاب در تاریخ تکرار می‌شود و این جنگ نیز آخرین جنگ نیست تصریح کرد: 50 هزار نفر از مردم سوریه مسلح شده و در مقابل این اشراری که همه دنیا می‌دانند از کجا تغذیه می‌شوند، ایستاده‌اند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به هدف مشرکان عرب و شش قبیله دیگر در جنگ احزاب تصریح کرد: آنها می‌خواستند پیامبر اسلام را به قتل رسانده و مدینه را ویران کنند و جمعیت مشرکان 10 هزار نفر و کل لشکریان اسلام 3 هزار نفر بودند.

وی با اشاره به پیشنهاد سلمان فارسی برای حفر خندق دور تا دور مدینه برای مقابله با مشرکان گفت: برای حفر خندق همه مسلمانان حتی شخص پیامبر وارد عمل شد.

استاد حوزه علمیه قم افزود: مسلمانان وقتی دیدند که ابتکار خوبی است آن را اجرایی کردند و انصار و مهاجرین می‌خواستند که سلمان را از خود دانسته و این افتخار را به خود اختصاص دهند، ولی پیامبر درباره سلمان گفت که سلمان از ما اهل بیت است و با این سخن تاج افتخار بر سر این مرد با ایمان ایرانی گذارده شد.

وی در ادامه با تبریک میلاد امام حسن(ع) گفت: یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های امام حسن(ع) حلم ایشان است و ما که می‌گوییم شیعه هستیم باید سعی کنیم از ایشان پیروی کرده و صبر و تحمل خود را افزایش دهیم.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه ویژگی دیگر امام حسن(ع) سخاوت ایشان است تصریح کرد: باید به افراد آبرومند رسیدگی داشته باشیم و سخاوت ایشان را در زندگی الگو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه عبادت امام حسن از دیگر ویژگی‌های این امام همام است یادآور شد: ایشان از وقتی که وضو می‌گرفت رنگ از صورت ایشان می‌پرید و وقتی علت را از ایشان جویا می‌شدند می‌گفتند که می‌خواهم به درگاه پروردگار بروم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول