اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زابل:

حکومت وسیله‌ای برای خدمت به مردم است

خبرگزاری فارس: امام جمعه زابل گفت: حکومت وسیله‌ای برای خدمت به مردم بوده و نه یک هدف، لذا باید از این امانت الهی به بهترین نحو ممکن در زمینه خدمات‌رسانی بهره ببرید.

حکومت وسیله‌ای برای خدمت به مردم است

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حجت‌الاسلام سیدکاظم طباطبایی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه که در مصلای المهدی (عج) زابل برگزار شد ضمن تسلیت شهادت حضرت علی (ع) جانشین برحق حضرت رسول خدا به همه مسلمانان جهان اظهار داشت: در مورد زندگی حکومتی و سیاسی امیر‌المؤمنین علی (ع)، جورجان مسیحی می‌گوید" علی قربان عدالت خود شد."

وی افزود: شدت عدالت علی (ع) زیاد بود و عدالتش غیرقابل تحمل و چون عدالت واقعی بود، مردم آن زمان عدل علی را نمی‌توانستند قبول کنند.

خطیب جمعه زابل به فتنه 88 اشاره کرد و بیان داشت: کسانی که در اوایل انقلاب یار و یاور امام راحل بوده و در پیروزی انقلاب سهم داشتند همین افرادی بودند که در فتنه 88 شرکت کرده و بر علیه این انقلاب قیام کردند چراکه این افراد دنیاطلب بودند و وقتی به اهداف دنیوی خود نرسیدند بر علیه نظام بپا خاستند.

طباطبایی ادامه داد: حکومت وسیله است نه هدف و فرصتی برای خدمت به مردم و یک آزمایش و امانت الهی است.

وی به نحوه تشیع پیکر امیرالمؤمنین حضرت علی (ع) اشاره کرد و گفت: حضرت علی (ع) به پسر بزرگ خود وصیت کرد که مرا سپیده دم در تابوت گذاشته و سپس تابوت را رها کنید، هر جا که تابوت ایستاد مرا در آن محل دفن کنید و برایم تکبیر بگویید، همچنین در آن قبر لوحی است با خط حضرت موسی که نوشته شده این قبر از وصی پیامبر (ص) است.

در پایان نمازجمعه امروز، مردم ولایتمدار و عزادار سیستان در روز شهادت مولایشان حضرت علی (ع) اشک ریختند و بر سینه‌ها زدند و این مصیبت عظما را با نوحه‌خوانی و مرثیه‌سرایی به سوگ نشستند.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول